Přemýšlíte nad tím, jak získat z e-shopu ještě více objednávek? Zkontrolujte svou produktovou stránku! Právě zde se zákazníci rozhodují o koupi, či nekoupi vašeho zboží.
Dobře postavený detail produktu zásadně ovlivňuje úspěšnost celého e-shopu. Právě zde se zákazník rozhoduje o koupi, a proto je třeba jej navést správným směrem a dát mu něco navíc oproti konkurenci. Každý e-shop je specifický a vyžaduje vlastní řešení, existuje však celá řada tipů a rad, které vylepší váš konverzní poměr. Zaměření na UX (user experiences) a uživatelské testování vám pomůže při zvyšování prodejů. Zde je několik doporučení, kde začít:
Fotografie prodávají! Z průzkumů chování návštěvníků na webu je zřejmé, že se v první řadě zajímají o obrázky. Správný výběr fotografií dokáže v zákazníkovi vyvolat emoce a nasměrovat ho k objednávce. Můžete pracovat s různými formami, např. s 360° fotografií nebo s videem. Základem jsou však detailní, kvalitně nafocené a dostatečně velké fotografie. Jen tak dostane zákazník jasnou představu o tom, co může od zboží očekávat.
O tom, kolik lidí přidá zboží do košíku, rozhoduje také samotné tlačítko koupit. To musí být jasně viditelné hned při načtení stránky a bez posouvání. Barva by měla být, vzhledem k okolí, unikátní a výrazná. Obecně se však nedoporučuje červená, která značí stop, tedy přesně to, co nechceme. Malý test: vidíte na e-shopu konverzní tlačítko také po přimhouření očí? Měli byste.
Nezahlťte zákazníka příliš detailní specifikací produktu a hromadou souvislého textu. Vypíchněte jen nejdůležitější rysy produktu ve třech větách či ještě lépe v bodech. Tento výtah zobrazujte v úvodu a zbytek popisu přesuňte pod hlavní viditelnou část po posunutí stránky směrem dolů, nebo do záložky.
Podpořte konverzní poměr díky autentickému hodnocení od zákazníků. Recenze rozšiřují informace z popisu a přispívají tak k lepší představě o výrobku. Co jeden zjistí, druhý uvítá (např. že výrobce bot vyrábí o něco menší velikost bot, než uvádí číslování). Dobré komentáře pomohou konkrétnímu výrobku, ale každý příspěvek zvyšuje důvěryhodnost e-shopu. V žádném případě proto neskrývejte negativní hodnocení. Ta totiž pomohou jak uživatelům při výběru, tak vám až budete hledat nespolehlivé výrobky ve vašem internetovém obchodě.
Nejen ze své zkušenosti vím, že cena a typ dopravy hrají velkou roli při objednávce zboží. Často si nejprve vložím zboží do košíku, proklikám následující kroky objednávky a zjistím, že se nenabízí žádný dobrý dopravce nebo mi přijde vysoká účtovaná částka. Ukažte zákazníkům způsoby doručení a ceny dopravy již v detailu produktu, určitě pomohou při rozhodování.
Chcete e-shop s vyladěnými produktovými stránkami? Nechte si ho vytvořit od Modrého ducha!
Související produkty se dají rozdělit do dvou různých typů, které se od sebe liší jak funkcí, tak okamžikem jejich zobrazení v rámci nákupního procesu. Nejdříve přichází na řadu alternativní produkty. Jedná se o podobné výrobky, které mohou uživateli pomoct s výběrem a srovnáním v okamžiku, kdy si ještě není jistý. Když se následně zákazník rozhodne ke koupi a přidá zboží do košíku, pak je možné mu nabídnout různé doplňky a příslušenství. Tedy věci, které by se mu mohly hodit společně s objednávaným zbožím
Proč by měl uživatel nakoupit produkt právě u Vás? Vytáhněte eso z rukávu, ukažte nerozhodnutému zákazníkovi Vaše prodejní argumenty. Nabízíte dopravu zdarma, prodlouženou záruku nebo dárek k nákupu? Všechny tyto argumenty rozhodují o Vašem konverzním poměru, ukažte, že jste lepší, než konkurence.
Akční produkt by měl být zřejmý hned na první pohled a to nejen při prohlížení kategorie mezi ostatními produkty, ale i v detailu na produktové stránce. Tuto informaci je potřeba stále připomínat. Označení, že je produkt v akci nestačí, ukažte zákazníkům o kolik procent byl zlevněn a kolik peněz nákupem mohou “ušetřit".
Vždy je třeba navrhnout uživatelsky příjemnou volbu počtu kusů pomocí tlačítek +/-. Zejména na chytrém telefonu může být otevírání klávesnice pro zadání množství docela otravná věc. Proto je třeba myslet na dostatečnou velikost tlačítek, která budou vyhovovat nejen kurzoru myši, ale i nemotornému palci na dotykovém displeji. Nezapomeňte také, že volba počtu kusů by se měla nacházet v blízkosti konverzního tlačítka.
Mezi klíčové údaje o produktu patří název, cena, skladová dostupnost, a stručný popis. Některé produkty vyžadují uvedení ještě dalších podstatných informací. Může se jednat o použitý materiál, dostupné velikosti či barevné varianty. Tyto údaje se musí nacházet na první pohled viditelném místě bez posouvání stránky směrem dolů.
Dočetli jste až sem a hledáte ještě další tipy? Pak zkuste zapátrat na webu Good UI, ve článku “The Top UX Elements to Optimize Your Clients Product Page Design" nebo v prezentaci Jana Kvasničky „Co vše dokáže ovlivnit konverzní poměr na detailu produktu?“.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc