Krize, pandemie, karanténa. Tato slova se na nás valí ze všech stran. Můžete si vybrat zda budete stát na straně čekajících a nebo těch, co využijí příležitost k růstu. Modrý duch je tu pro všechny, co si vyhrnou rukávy.
Nejeden podnik byl v důsledku současné situace donucen fungovat v omezeném režimu. Aktuálně však bohužel nic nenaznačuje tomu, že by mělo dojít k brzkému zlepšení. Krizi ale můžete uchopit jako příležitost a v mezičase si najít cestu ke svým zákazníkům.
Provozujete e-shop? Pak je velká šance, že vaše podnikání běží i nadále, byť pravděpodobně utrpělo šrámy. Nejdůležitější je říci lidem, v jakém režimu nyní fungujete a jak se změny návštěvníků dotknou. Ujistěte zákazníky, že u vás i nadále mohou nakupovat. Využijte všechny kanály, které máte k dispozici – e-mail, Facebook, Instagram, Twitter, webové stránky a další.
Možná dokonce patříte k menšině, která má otevřenou také kamennou prodejnu. Pak nezapomeňte informovat o opatřeních, které podnikáte proti šíření viru. Zajistili jste svým zaměstnancům adekvátní ochranné pomůcky? Sehnali jste dezinfekci a umístit ji do prodejního prostoru? Každý krok navíc se počítá. Udělejte pro hygienu maximum a pak to nejdůležitější - sdělte to, nejlépe přes internet! Ukažte, jak nyní pracujete a co probíhá v zákulisí vaší společnosti.
Každý ví, jak návykové sociální sítě umí být a kolik času běžný člověk stráví hledáním, kde má Instagram konec. A to i za běžné situace. V současné době, kdy jsou všichni zavření ve svých domovech, se tento trend ještě umocňuje. Využijte toho a zveřejňujte častěji. Ať už se jedná o aktualizaci otevírací doby nebo propagační post, zvýšení aktivity může jedině prospět. Dáte najevo, že vám na klientech záleží. A mají-li jiné starosti, minimálně potěšíte algoritmus sociálních médií. Ten totiž funguje tak, že čím více publikujete, tím více se zobrazujete. V dlouhodobějším horizontu tak máte šanci přilákat více zákazníků. Buďte tu pro ně a připojte ke svým obvyklým prostředkům komunikace i chat s klientskou podporou - například prostřednictvím Facebooku.
Zvažte rovněž zařazení pár odlehčujících příspěvků. Lidé teď mají plnou hlavu starostí a paniky, celé dny tráví v karanténě a prahnou po zábavě a rozptýlení. Samozřejmě tak učiňte jen pokud to je v souladu s vaší firemní identitou a vyhněte se potenciálně pobuřujícímu materiálu.
Nespoléhejte pouze na organický dosah, ale zainvestujte byť jen minimální částky do propagovaných příspěvků. Čím vyšší částku si můžete dovolit, tím větší vizibilitu získáte, to je zákon džungle. Nejnižší možný rozpočet se pohybuje kolem 50 Kč na den u jednoho Facebookového postu. Pokud si nyní tučnější rozpočet na reklamu nemůžete dovolit, propagujte pouze to nejdůležitější.
Modrý duch se pandemie nebojí a rád vám podá pomocnou ruku!
Pokud nemusíte, nezavírejte. Distribuce je momentálně prováděna způsobem, aby nedocházelo ke kontaktu mezi koncovým zákazníkem a kurýrem. Riziko nákazy je tudíž minimalizováno. Řekněte lidem, že se nemají čeho bát.
Popřemýšlejte o jiné cestě, jak si zajistit přítok financí. Jednou z možností mohou být například dárkové poukazy a vouchery. Obstaráte si alespoň nějaký okamžitý příjem a máte jistotu, že k vám klienti po skončení krize opět zavítají.
Již tradiční způsob, jak zvýšit prodeje, jsou slevové akce. Nezůstávejte však pouze u nich, nabídněte kromě produktu i nadstandardní službu. Vzhledem k omezení pohybu na celém území Česka má velkou atraktivitu zajištění dopravy zdarma. Oblíbeným trendem se také pomalu stává možnost bezplatného vrácení zboží.
Měli jste naplánované slavnostní otevírání prodejny, představení nového produktu nebo jinou offline akci? Vezměte si příklad z hudebníků, kteří udávají aktuální trend pomocí živého vysílání na svých sociálních sítích. Nástroje pro online stream by se teď měli stát vašimi nejlepšími přáteli. K online vysílání můžete navíc uspořádat dobrovolnou sbírku na podporu vašeho byznysu.
Modrý duch nemíní situaci zlehčovat. Naskýtá se však příležitost, kdy máte šanci doladit všechny nedostatky, na které dosud nebyl čas. Můžete zapracovat na svých webových stránkách, vypilovat brand, zamyslet se nad komunikační strategií nebo optimalizovat reklamy v digitálním prostředí. I nadále můžete být vidět i slyšet a vybudovat si co největší povědomí o vaší značce. Úsilí s tím spojené se vám dozajista vrátí, jen co krize pomine. Obsahový marketing a online reklama totiž zkáze nepodléhají, dokud na světě existují lidé, kteří mají oči a uši.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc