Aktuální stav z pohledu businessu oblasti e-commerce není úplně ideální, a proto pro vás Modrý duch sepsal několik rad, které by měly být součástí každého krizového plánu a které vám pomohou prosperovat i v této nepříznivé době.
V minulém článku jsme trošku naznačili, jak by se mohla vyvíjet e-commerce vzhledem k dnešní době. Pojďme si trošku více přiblížit jednotlivé kroky, které se vám mohou vyplatit a které je dobré zařadit do své marketingové a business strategie vzhledem k dnešní turbulentní době.
Pro někoho možná jasná věc. Ale pro spoustu firem stále opomíjená položka. Máte ale dobře rozmyšlený pohyb svých peněz? A jaký je stav vašich volných financí? Držíte si hotovost nebo jsou peníze ve skladových zásobách? Myslete na to, že ať je krize či není, vždy musíte minimálně platit:
Proto je důležité shromáždit dostatek finanční rezervy, která vám pomůže přečkat horší období. Vhodné kroky proto jsou:
Tip: Přečtěte si, kdy se vyplatí outsourcing webů či aplikací.
Optimalizací by měly projít i vaše produkty či služby. Opravdu jsou všechny přínosné tak, jak potřebujete? Udělejte si přehled o tom, které kategorie produktů:
Jak na to? Vytvořte si jednoduchou tabulku a na základě přiřazení váhy jednotlivým kategoriím můžete objevit ty, které jsou pro vás ztrátové a není s nimi spojený žádný jiný businessový nebo marketingový benefit (například přivádí pouze prvonakupující).
Takto roztříděná data pak můžete využít ve výkonnostním marketingu a umožnit reklamním systémům optimalizovat nejen na obrat, ale především na zisk.
Tady se nabízí hned několik otázek, na které je potřeba vědět odpovědi. Doopravdy znáte přání svých zákazníků? Jaké další produkty by u vás rádi nakupovali? Co jim chybí? A co vaši potenciální zákazníci, kteří u vás nenašli, co potřebovali?
Při jejich hledání vám může pomoci:
Máte vytvořenou dlouhodobou strategii nebo jen spoléháte na to, jakého výkonu dosáhnou reklamní systémy? Pokud jste si v minulosti udělali poctivou přípravu, tak se podívejte, zda celou strategii opravdu naplňujete, případně zda je stále aktuální.
V průběhu času se mohla změnit vaše cílová skupina nebo také cílová skupina mohla v důsledku okolních vlivů změnit své chování. Pokud zjistíte, že došlo ke změnám, je důležité provést update strategie a sepsat si kroky pro další směřování firmy.
Tip: Přečtěte si, jak na obsahovou strategii na Facebooku.
Aplikace, která plní vaše byznysové cíle? Jedině od Modrého ducha.
V kontextu marketingové a komunikační strategie:
Pokud to váš rozpočet umožní, tak v rámci reklamních systémů:
Jedna z největších chyb (nejen) e-shopařů je, že se soustředí jen čistě na prodej přes jejich vlastní platformu. Důležité však je, abyste se na své podnikání dívali z pohledu stability. Té dosáhnete tak, že si budete vytvářet další prodejní kanály. Můžete například:
Pokud budeme věřit paretovu pravidlu, tak 80 % tržeb vám bude vytvářet 20 % zákazníků. To jsou často ti, kteří jsou k vám loajální a pravidelně u vás nakupují. Na druhou stranu mezi těmi 80 % zákazníků je určitě řada těch, kteří mají potenciál se zařadit do první skupiny. Jen je musíte najít a znovu aktivovat. Jak na to?
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc