Další novinka je tu. BIMI - nový standard pro ověřování mailů. Zamíchá kartami e-mail marketingu, nebo se vypaří do atmosféry?
E-mail marketéři neustále hledají stříbrnou kulku, která by jim zajistila lepší viditelnost a mnohem větší open-rate. Zatím nic takového neexistuje (i když se dost služeb tváří, že ano), ale je zde zajímavá novinka, která pomůže vašemu brandu vylézt z ulity.
BIMI alias Brand Indicators for Message Identification je nový standard vytvořený pro zobrazení vašeho loga hned vedle zprávy v inboxu. Pomáhá nejen k lepší viditelnosti, ale je navržený jako prevence proti podvodným e-mailům. Zní to dobře? Pojďte se společně s Modrým duchem podívat, o co se jedná.
BIMI je nový způsob pro ověření informací o odesílateli. Podobně jako další metody DMARC, DKIM a SPF se jedná o textový DNS záznam, který je uložen na vašich serverech. Funguje hned vedle zmíněné trojice a signalizuje uživatelům, že autorem e-mailu jste skutečně vy. Liší se jen v tom, že kromě ověření identity zobrazuje logo vaší společnosti v přijatých zprávách. Druhotně se tak zvyšuje důvěryhodnost a zároveň se posiluje povědomí o značce.
BIMI je de facto bratrem favicony. Tato ikona reprezentuje web, zatímco BIMI reprezentuje emaily. Webové prohlížeče favicony maximálně využívají, například při vytvoření zástupce nebo záložky. Je tedy možné, že podobné funkce budou doprovázet i BIMI. Například když vám přijde e-mail, vyskočí vám na chytrém telefonu v notifikaci kromě adresy také ikona s logem. Na první pohled tak rozpoznáte, kdo vám píše. Následně se třeba dočkáme podobného zobrazení příchozích mailů i na chytrých hodinkách. To je však zatím hudba budoucnosti.
Zdroj: https://www.validity.com/bimi-a-new-approach-to-increase-brand-recognition/
Po doručení zprávy e-mailová služba příjemce vyhledá textový záznam BIMI a zjistí, zda může být zpráva ověřena. Poté sdělí službě, kde má najít logo odesílatele, a to je následně staženo a zobrazeno v doručené poště. Ačkoli základní koncept BIMI zní velmi jednoduše, je třeba při nastavování myslet na dvě klíčové věci:
V době publikace tohoto článku podporuje BIMI pouze Yahoo! Mail. Ostatní e-mailoví klienti se přidají pravděpodobně v příštím roce. To však nic nemění na tom, že je dobré být v obraze již nyní a připravit se na ostrý start. Jak začít si stručně a krok po kroku můžete přečíst v tomto článku. A pokud chcete jít skutečně do hloubky, můžete si přečíst také celý manuál.
Přidaná hodnota pro obchodníky, značky a marketéry je již nyní zřejmá. Funkce pomáhá k budování brandu. Jedná se sice o běh na dlouhou trať, ale každý krok k většímu povědomí se vyplácí. S tím souvisí i vytvoření důvěry k vaší značce. Základním cílem novinky je usnadnit odběratelům identifikaci zpráv, aby je mohli bez obav otevřít. Když bude vaše logo první, co uvidí, mohou si být jisti, že se jedná o relevantní e-mail a není to pokus o phishing.
Děsí Vás email marketing? Modrý duch Vám poradí.
BIMI navíc zajistí, že se váš e-mail k příjemci skutečně dostane. Častokrát nejde o samotný obsah, ale o autentizaci a pověst. Jedná se o další mechanismus, který slibuje vyšší open-rate. Jak? Zcela zásadní v celém konceptu je důslednost, se kterou přichází. Samotná služba totiž vyžaduje, aby byly nastaveny také další ověřovací protokoly. Pokud značky budou chtít používat logo u svých zpráv, budou muset splňovat potřebné podmínky. To povede ke spolehlivějšímu doručování, lepší reputaci a větší bezpečnosti. Díky tomu se váš e-mail snáze doručí do vyžádané pošty a nikoliv do spamu. Avšak tvorbu hodnotného obsahu za vás nikdo neudělá, tato odpovědnost vám i nadále zůstává.
Ačkoliv je služba stále v plenkách a zatím ji poskytuje pouze jediný klient, jde o zajímavost, která může v tomto odvětví leccos ovlivnit. Jedná se o cenný protokol, nebo jen další standard, který nenajde široké uplatnění? To ukáží až zítřky.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc