Více přesnějších dat, více informací, více spokojených zákazníků, více úspěchu… Zřejmě to je cílem největšího vyhledávače, který před dvěma dny zařadil svůj nástroj Google Data Studio pod Looker Studio. Co tedy nyní můžeme očekávat?
Google Data Studio dost pravděpodobně znáte. Pro úplnost – jedná se o webovou aplikaci, která je schopna vizualizovat data. Je možné ji napojit na různé zdroje, kombinovat je a prezentovat tak přehledy, které byste na jedno místo dávali složitě.
Představit si to můžete jako Google prezentace či Powerpoint, který je napojený na reálná data například z Google Analytics, reklamních systémů Google Ads, Facebook, Sklik, na databázi e-shopu, na jakoukoliv Google tabulku apod. Na jednotlivých slidech pak nemáte jen snímek či jednorázový ruční export dat, ale nastavíte je jednou a data máte neustále aktuální.
Od roku 2016 byla tato aplikace k dispozici zdarma širší veřejnosti, dříve byla k dispozici pouze platícím zákazníkům. Od 11. října letošního roku je však řada věcí kolem tohoto nástroje jinak. Mění svůj název i logo a zařazuje se mezi skupinu produktů pod brandem Looker (který Google koupil v roce 2020).
Zdroj: datastudio.google.com
Ptáte se proč? Looker studio spadá pod Google Cloud Platform (GCP) a již od jara 2022 byl vidět tlak od Googlu na propojení tohoto nástroje s GCP. Zejména přehledů, které využívají napojení na větší databáze – třeba MySQL. Looker zkrátka v tomto ohledu exceloval, proto Googlu dávalo smysl provést akvizici, než vyvíjet nástroj samostatně.
„Podle mého je to skvělý tah. Okolo Looker studia může vzniknout Google marketplace různých konektorů, které jsou již nyní většinou placené. Ale jejich nákup probíhá zcela mimo dosah Googlu. Potenciál rozvoje tohoto nástroje je obrovský. Jediná škoda je, že název Google Data Studio už byl poměrně rozšířený, a to nejen mezi markeťáky, ale i klienty. Na Looker Studio si opět budou muset všichni zvyknout,“ říká ke změně Jirka Hochman, vedoucí analytik Modrého ducha.
Zjistěte o zákaznících první poslední. Modrý duch změří vše, co je možné.
Jak už jsme u Googlu zvyklý, půjde o Freemium model, kde budou postupně přibývat nové funkce – zejména v placené verzi. Zároveň se budou snižovat limity, u kterých dává smysl již přejít na placenou verzi. Doufejme, že přístup bude podobný jako u Google Analytics, kdy free verze je postavená tak, že pro většinu menších a středních firem je dostatečná a nenaráží na velká omezení.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc