Otestujte svůj název pomocí 10 klíčových kritérií a předejděte budoucím problémům.
E-shopy během let svého provozu postupně mění svůj design, dodavatele, zaměstnance, zákazníky, sortiment, reklamní strategie, technická řešení a vůbec vše, co s nimi souvisí. Jedinou stálicí, na níž se sahá jen opravdu málokdy, je pilíř jejich firemní identity, tedy samotný název. Přesto právě jemu se zakladatel e-shopu věnuje mnohdy jen okrajově, a tak někdy vznikne označení, které do budoucna komplikuje práci i život nejednomu obchodníkovi či marketérovi.
V tuto chvíli možná očekáváte přesného průvodce, který vám popíše cestu, jak vymyslet unikátní název. To se bohužel nestane. Následující články vás nedovedou ke výjimečně skvělému pojmenování budoucí hvězdy elektronického obchodování, ale pomůžou vám vyhnout se chybám, které by vám v budoucnu házely klacky pod nohy. Máte už vybraný konkrétní název, nebo přemýšlíte mezi několika favority? Otestujte si své nápady dle následujících kritérií a zkontrolujte, zda v sobě neskrývají budoucí problémy. Přijatelný název přitom musí obstát u všech otázek:
Vryjte se do myslí zákazníků. Nechte název svého e-shopu na Modrém duchovi!
Pro každý z deseti bodů jsem připravil také krátké vysvětlení s podrobnějšími informacemi, jak při testování postupovat. Navíc vše podkládám nejedním špatnými příkladem, který dosvědčuje, že podobné chyby nejsou jen z říše fantazie, že k nim často dochází a že jsou často i k smíchu. Pro další čtení pokračujte na Jak vymyslet název e-shopu, který nebude škodit #2 a Jak vymyslet název e-shopu, který nebude škodit #3.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc