Na označení Ověřeno zákazníky naráží na českých eshopech návštěvníci stále častěji. Modrá nebo zlatá placka na stránkách jim dává najevo spokojenost se službami od stávajících zákazníků. Víte, jak certifikaci získat a neztratit?
Hodnocení lidí, kteří s vámi mají nějakou osobní zkušenost, je v marketingu velkou zbraní. Statistiky říkají, že na základě pozitivních on-line referencí se rozhoduje až 72 % zákazníků. Na lépe hodnocených eshopech pak zároveň rostou i hodnoty dalších objednávek.
Certifikát Ověřeno zákazníky je v tomto ohledu velkým tahákem. Kromě zvýšení prestiže navíc služba nabízí ještě jiné výhody – oceněný eshop má možnost každoroční účasti v soutěži Shoproku, umístění do boxu doporučených obchodů na Heurece, nebo zapojení do předvánoční akce Dny dopravy zdarma a získaní ikonky Garance dodání do Vánoc.
Zapojení do služby Ověřeno zákazníky je zdarma a vyžaduje pouze implementaci připraveného skriptu do eshopu. Kdykoliv u vás pak někdo nakoupí, systém Heureky nákup zaregistruje a po 10 dnech pošle zákazníkovi dotazník spokojenosti. Lidé, kteří se v něm vyjádří, pak ovlivňují celkové hodnocení vašeho eshopu. Pokud navíc vyplní slovní hodnocení kolonek „Shrnutí“, „Pro“ nebo „Proti“, objeví se jejich komentáře na detailu e-shopu na Heurece.
Jakmile dostanete potřebný počet kladných hodnocení, obdržíte certifikát spokojenost Ověřeno zákazníkem. Na stránky vašeho e-shopu si pak můžete umístit ikonku nebo widget (záložku vyjíždějící ze strany webu). Ikonka se zároveň zobrazuje třeba v seznamu internetových obchodů nebo v porovnání zboží na Heurece.
Dostaňte se před konkurenci. S efektivní on-line propagací vašeho e-shopu pomůže Modrý duch.
Podle úrovně splnění podmínek je možné získat jeden ze dvou certifikátů:
Modrý certifikát Ověřeno zákazníky vyžaduje minimálně 90% doporučení za posledních 90 dní a zároveň desítky respondentů za stejné období. U zlatého certifikátu Ověřeno zákazníky jsou podmínky ještě náročnější - doporučení za 90 denní období nesmí být nižší než 97 % a počet respondentů v řádů stovek.
Přesný počet potřebných recenzí ale není nijak oficiálně stanoven. Udělování i odebírání certifikátu se děje automaticky a podléhá nejen množství recenzí, ale také kvalitě vámi nabízených služeb.
I negativní reakce lze vnímat jako cennou zpětnou vazbou, na základě které máte do budoucna možnost stále zlepšovat své služby. Čeho je ale moc, toho je příliš, a Ověřeno zákazníky za špatná hodnocení rozhodně neobdržíte.
Problémem může být fakt, že se lidé v případě spokojenosti obecně nemají potřebu k nákupu vyjadřovat. Naopak, pokud jsou nespokojení, neváhají. Je tedy potřeba je ke kladnému hodnocení motivovat a od toho záporného zase co nejšikovněji odrazovat.
Úspěšnost vám může zvednout třeba zasílání děkovného e-mailu s námětem k připomínkám. O používání takového postupu v praxi, včetně těch méně pozitivních dopadů, si můžete přečíst v článku Jak zlepšit hodnocení na Heurece a navíc získat zpětnou vazbu.
Upozorněním na dotazník zároveň zvýšíte pravděpodobnost, že se po něm zákazník poohlédne i mimo Doručenou poštu. Jak varuje článek Jak vylepšit hodnocení na Heurece, e-mailoví klienti mohou dotazník od Heureky zařadit do Hromadné pošty (Seznam) nebo do Promo akcí (Google).
To ostatně hrozí i v případě vašeho děkovného e-mailu. Článek proto předkládá ještě jedno řešení – přiložit prosbu o hodnocení přímo do objednané zásilky. Bezprostředně po rozbalení nové věci je zákazník zpravidla více ochotný se o své dojmy podělit.
Ocenění Ověřeno zákazníky není udělováno „doživotně“. Heureka všechny oceněné e-shopy průběžně sleduje, a pokud někde zaregistruje zvýšený počet kritiky od nespokojených zákazníků, certifikát obchodu automaticky odebere. Stejně tak o něj můžete přijít, pokud nemáte za 90 dní dostatečný počet objednávek – což se může stát, pokud prodáváte sezonní zboží.
Proto si dávejte velký pozor na špatné recenze po získání certifikátu. Na případné negativní názory vždy vhodně reagujte a za ty pozitivní nezapomínejte děkovat. A mějte na paměti, že zákazníci mívají na e-shopy s nálepkou Ověřeno zákazníky vyšší nároky.
Kromě citovaných článků jsme čerpali z oficiálního webu Ověřeno zákazníky a z textů o certifikátu na Heurece a Heurekashoppingu. Své umístění mezi konkurencí zlepšíte nejen certifikací a nízkými cenami, ale také pomocí produktových obrázků na srovnávačích. O nejčastějších chybách, které tomu brání, si přečtěte v článku Jak na účinné obrázky (nejen) pro srovnávače zboží.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc