Linkbuilding není jediná strategie, jak získat nové fanoušky. Co je to linkbaiting, jaké jsou jeho výhody a komu pomohl, se dozvíte v článku od našich kolegů ze španělské digitální agentury Coco Solutions.
Tento termín můžeme přeložit jako „návnada přes / na odkaz“. Jedná se o jednu z nejrelevantnějších SEO strategií v oboru. V podstatě je založena na tvorbě poutavého obsahu, který je pro třetí stranu natolik zajímavý, že ho bude sdílet, například na blozích nebo na fórech. Díky ní je taktéž možné přirozeně a kvalitně vytvářet externí odkazy a zviditelňovat a posilovat expertizu. Můžeme ji přirovnat k „důvěře“, kterou k vám Google chová, když máte kvalitní a populárním obsah.
Jak jste si mohli všimnout, jedná se o velkou strategii, kterou můžete implementovat na svou webovou stránku a která je zaručeně jednou z nejdoporučovanějších na dobré umístění v internetových žebříčcích. Dnes, ve světě nepřetržitého technologického pokroku a neustálého toku informací po celém světě, je to možná nutností.
Pokud vás linkbaiting zajímá, nemělo by vám uniknout, že je důležité znát své preference a svou cílovou skupinu, aby vám vytvořený obsah pomohl se s ní propojit.
Rádi bychom zdůraznili, že linkbuilding a linkbaiting nejsou totéž, ačkoliv mají společný cíl: vytvořit kvalitní odkazy na váš web.
Jejich hlavní rozdíl spočívá v tom, že techniky linkbuildingu jsou založeny na aktivním přístupu. Jeho cílem je získat zpětné odkazy, tedy odkazy strategicky umístěné v textu tak, aby přivedly čtenáře na váš blog nebo web.
Naproti tomu funguje linkbaiting spíše nepřímo a pasivně: váš obsah, pokud je kvalitní, se stane virálním a další webové stránky začnou na něj odkazovat. Jistě se zpočátku jedná o poněkud složitější strategii, ale když se provede správně, může být efektivnější a výnosnější, neboť nabízí velký potenciál a ušetří vám finanční prostředky.
V Coco Solutions jsou si vědomi důležitosti SEO pro váš web, a proto vybrali tři příklady linkbaitingu pro inspiraci a na pomoc s webem:
Jedním z druhů obsahu, který vzbuzuje v uživatelích zájem, jsou novinky. Doporučujeme mimo jiné, abyste si analyzovali zajímavé zprávy pro uživatele nebo je přinejmenším uzpůsobili své specializaci a zájmům uživatelů tím, že budete vytvářet kvalitní obsah, který v nich vzbudí zvědavost a umístí vás ve vyhledávačích před konkurencí. Asi nikoho nepřekvapí, že je důležité, aby byly takové novinky pravdivé. To vám pak přivede kvalitní odkazy a váš obsah se dostane mezi trendy, díky čemuž si ho budou uživatelé sdílet ještě víc.
Linkbaiting, linkbuilding, ale třeba i LinkedIn. Přidej se do týmu Modrého ducha.
Jedním z nejvíce fascinujících rysů lidství je to, že nás přitahují věci nebo živé bytosti, s kterými můžeme rozmlouvat nebo se jimi nechat jinak ovlivňovat. Doporučujeme tedy vytvářet atraktivní interaktivní obsah. Může se jednat o cokoliv od infografiky až po e-book. Jisté je, že ačkoliv se může jednat o obsah nejnáročnější na tvorbu, zároveň se může jednat i o nejefektivnější na trhu.
Takovým zajímavým příkladem je Justpark, který získal 6 500 zpětných odkazů z 542 domén díky tomu, že vytvořil velmi účinnou hru, která umožňuje uživatelům otestovat si svou reakční dobu a srovnat si ji s ostatními podle věku.
Co je zajímavé a zaslouží si pozornost, je to, že jeho sdílení narostlo exponenciální řadou, jelikož se na obsah dalo snadno odkázat a zároveň byl poutavý a zajímavý. Neměli bychom také opomenout, že uživatelé aplikace museli sdílet své výsledky s ostatními, což výrazně ovlivňuje šíření obsahu.
Kolikrát jsme už něco hledali na internetu, třeba top 10 nejlepších filmů… nebo nejbohatších osob světa? Nejspíš hodněkrát, že? Tyto věci vyhledáváme, protože se nám takový obsah v podstatě jeví jako nejzajímavější. Chceme si jednoduše prohlížet to nejlepší i nejhorší z oblastí, které nás zajímají a přitahují.
Právě proto vám doporučujeme vytvářet tento typ obsahu, s kterým se ztotožní cílová skupina, nebo v ní smysluplně vzbuzovat zájem o váš obor.
Mezi nejzajímavější příklady této strategie patří Comparisun, obsahová a srovnávací platforma věnovaná malým a středním podnikům v USA.
Tato platforma dostala fantastický nápad provést a atraktivní formou prezentovat studii, která spočívala v analýze nedávných předpovědí, kdy se z nejbohatších multimilionářů na světě stanou bilionáři a který z nich toho dosáhne jako první.
V Coco Solutions nad vším přemýšlíme a nikdy se nezastavujeme. Proto bychom vám rádi předali několik rad ohledně linkbaitingu:
Odlište se od ostatních a využijte toho, čemu se říká originalita. Chápeme, že na světě běhá hromada konkurentů, ovšem pokud jste schopni tvořit titulky, které zaujmou, získáte si publikum, které váš obsah ocení a bude ho ho sdílet na svých webech nebo blozích. Nezapomeňte: Počítá se každý detail.
Je nutné chápat, že ačkoliv mnoho lidí rádo čte, v čtenářích probudíme zájem o obsah, když si pomůžeme poutavými obrázky. Pamatujme, že když chceme dosáhnout svého hlavního cíle, musíme zajistit, aby náš obsah co nejvíce zaujal, a vizuální doplněk je jedním z nejdůležitějších kroků, jak to uskutečnit.
Nezapomínejme, že viralizace našeho obsahu může být klíčovou složkou našeho plánu. Z tohoto důvodu doporučujeme využít různá média, například networking, sociální sítě nebo placenou reklamu, které tento tak důležitý proces mohou urychlit.
Ze španělského originálu Link Baiting: La importancia de conseguir enlaces de calidad para tu web přeložila Ivana Recmanová.
Marketingovou agenturu Coco Solutions můžete sledovat na Instagramu nebo na LinkedInu.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc