Vytvářet obsah dá zabrat. Naučte se, jak si udělat obsahový plán plný nápadů a připravte si vše na rok dopředu!
K úspěchu vám stačí dvě věci. Mít plán a na něm pracovat. Toto pravidlo platí dvojnásob, pokud pracujete s obsahem a chcete mít výsledky. Jelikož nic neusnadní práci více než dobře sestavený kalendář. Pokud jste ještě nestihli naplánovat strategii pro rok 2021? Pak je nejvyšší čas zamyslet se nad tím, jaký postup na následující rok zvolíte. Kde začít? Nejspíše se nyní nacházíte v některém z těchto bodů:
Ať už je vaše situace jakákoliv, plán je klíčem úspěchu. Ukázkovým příkladem je magazín TIME, který má obsahový kalendář online. Stejnou strategii volí i další velká nakladatelství, firmy a agentury. V tomto článku si ukážeme, jak vše vytvořit, abyste zvládli rok 2021 s grácií, alespoň co se marketingu týče.
Celý obsahový kalendář si snadno vytvoříte s předem připravenou šablonou od Modrého ducha. Balíček obsahuje:
Obsahový kalendář je nástroj pro tvorbu obsahu a organizaci práce. Setkat se můžete i s názvy, jako je marketingový kalendář, social media kalendář atd., ale ve výsledku se jedná o to samé.
Nejčastější typy:
Protože práce s ním je jednodušší a efektivnější. Tvořením na koleni nebudete dosahovat takových výsledků, jako když si vše naplánujete a předem připravíte.
Používání obsahového kalendáře vám dá jasný přehled o tom, co vás čeká, kdy to musíte udělat a v jaký časovém horizontu to zveřejníte, ať už se bavíme o plánech na týden, měsíc či rok. Jakmile si sestavíte vlastní kalendář, budete:
Stručně řečeno, budete pracovat efektivněji a s daleko menším stresem.
Nyní se dostáváme k jádru věci a to k samotnému plánování. Chcete-li využít potenciál kalendáře naplno, předem si připravte nápady a témata. To znamená, že již nyní budete přemýšlet a vytvářet obsah na svátky, sezónní události a další položky, o kterých víte, že vás čekají. Před vámi je však ještě jedna zastávka.
Než se naplno pustíte do plánování, udělejte si jasno v tom, jaké komunikační kanály využijete. Pokud již pracujete s některými možnostmi, ujasněte si, v jakých hodláte pokračovat, které ukončíte a jaké jsou vaše priority. Možnosti, které se nabízí:
Nevíte si rady s tvorbou obsahu? Svěřte ji Modrému duchovi.
Zde začíná opravdová práce. Co dělat, když nemáte žádné nápady na obsah? Modrý duch má pro vás návod, jak se přestat trápit s nedostatkem inspirace.
Jak mít kopec nápadů:
Do kalendáře si následně zapište termín, kdy budete celou akci opakovat. Stačí jej zrealizovat jednou za měsíc a váš kalendář už nikdy nebude prázdný.
A poslední doporučení. Přistupujte k tvorbě obsahu stejně jako to dělají magazíny a deníky. Občas natrefíte na číslo, které se točí kolem jednoho tématu - vánoční speciály, jarní detox atd. Postupujte stejně. Zasedněte ke stolu s tužkou a papírem v ruce. Popřemýšlejte, co vás čeká v následujících měsících ve vašem oboru. Opakuje se něco každý rok? Čeká vás důležitá událost či výročí? Nebojte se popustit uzdu fantazii. Vytvořit můžete cokoliv, od návodu až po kolekci či nákupní rady.
Nyní již víte, co je obsahový kalendář, proč ho používat, jak ho naplánovat a získávat nápady. Pojďme se společně seznámit se šablonou, kterou si bezplatně stáhnete přímo zde na blogu.
Šablona, která je pro vás připravena, má za úkol usnadnit roční plánování. Podívejte se, jak je tabulka formátována.
Ve spodní části je 12 karet (jedna pro každý měsíc):
Každý den každého měsíce je v samostatné kartě zobrazen:
Pro úpravu stačí kliknout a začít psát. Je to jednoduché.
Nástroje jsou tak dobré, jak dobrá je schopnost je používat. Výjimkou není marketingový kalendář. Co do něj vložit? Cokoli co plánujete vytvořit. Nebojte se přidat ostatní události a činnosti, které vás čekají.
Začněte u obsahu:
Poté přejděte dolů do kontrolního seznamu a vyplňte kolonky podle přidaného obsahu:
Usnadněte týmu orientaci v tom, co se děje. Přidejte barevné kódy pro projekty a týmy. Změňte barvu u obsahu, aby bylo jasné, kam patří:
Nebojte se zahrnout vše, na čem pracujete. Změňte barvu tak, aby odrážela tým nebo projekt podle vašeho klíče:
Barevné schéma pomůže rychle identifikovat obsah ve vašem kalendáři. Můžete si pro jednotlivá témata, nástroje a komunikační kanály vytvořit jakékoliv barevné označení. Je velmi důležité být konzistentní a udržovat vše jednoduché. Vaše barevné označení může vypadat nějak takto:
A to je vše. Už víte, jak pracovat s obsahem a šablonou. Snad vám Modrý duch pomohl získat potřebné vědomosti a dovednosti k ovládnutí obsahu. Využijte je moudře. S velkou mocí přichází i velká odpovědnost. Příště se podíváme na zoubek načasování, tedy kdy je ideální doba na příspěvek či článek.
Stáhněte si:
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc