Co přinesly do světa online nakupování poslední tři měsíce roku 2017? Modrý duch se v posledním díle seriálu ohlíží za novinkami v e-commerce loňského podzimu.
Na český trh vstoupil Amazon. Jeden z největších internetových obchodů se v listopadu definitivně - tedy alespoň částečně - počeštil. Protože jde ale spíš o přepsání textů z němčiny do češtiny, navíc často dost mizerný, původní mediální nadšení trochu ochladlo.
Ještě více ale Amazon zkazil Vánoce lidem ve Velké Británii. Kvůli kritice za příliš velkou spotřebu krabic začal svým zákazníkům posílat zcela nezabalené vánoční dárky. Celý svět tak mohl vidět, co malým Britům nadělí Father Christmas, a aféra byla rázem na světě. Reagovat na stížnosti s přehnanou horlivostí se dnes zkrátka nevyplácí.
Hlasuj, lajkuj, sdílej, označ, komentuj - podobný styl komunikace budete na Facebooku vídat stále méně. Největší sociální síť se rozhodla ještě víc zavařit všem správcům firemních profilů a takzvaným „engagement baits", neboli příspěvkům jasně vyzývajícím k akci, do budoucna snížit dosah.
Alespoň tak to slíbil oficiální blog Facebooku v prosincovém příspěvku News Feed FYI: Fighting Enagement Bait On Facebook. Důvod? Absence autenticity a neoblíbenost mezi uživateli. Tu si nově bude každý muset zasloužit spíš svým ostrovtipem a kvalitou nabízeného obsahu.
Vskutku k vzteku.
Začátkem listopadu proběhlo vyhlášení studie Český Košík roku, která vyzdvihla postupné zlepšování nákupních procesů na českých internetových obchodech. Podle hodnocení stovky největších tuzemských eshopů jich na podzim nebylo připraveno na zákazníky z mobilu 20 % (v roce 2014 76 %). 92 % hodnocených eshopů mělo v listopadu zabezpečení certifikátem https (v roce 2015 jen 16 %) a 51 % jich zobrazovalo u produktu datum dodání (v roce 2016 to bylo 31 %).
Jak se bude česká e-commerce vyvíjet dál? To má ve vlastních rukách 10 z 10 tuzemských e-shopařů. Proto jim celý náš tým z BlueGhost i v roce 2018 drží palce.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc