Jak navýšit prodeje pomocí PPC reklamy nebo srovnávačů zboží? Podívejte se na případovou studii, jak marketéři Modrého ducha pomohli vyprodat e-shop Výprodeje24.cz.
E-shop Výprodeje24.cz se zaměřuje na širokou paletu akčních produktů. Zákazníci zde za levné peníze nakoupí chovatelské potřeby, vybavení do domácnosti, na zahradu nebo sportovní a outdoor potřeby. Vybrané zboží se obchod snaží prodávat za výprodejové ceny, a to se slevami až 85 % z doporučených maloobchodních cen.
S pomocí BlueGhostu chtěl klient rozvíjet svůj marketing, který využíval klasických výkonových kanálů: PPC reklamy na Googlu a Seznamu, placené propagace na Facebooku a umístění na srovnávačích zboží. Zákazníkova představa byla nárůst obratu o 50 % při zachování stávajícího PNO (podíl nákladů na obratu), které nepřevyšovalo 10 % nákladů z celkových „protočených peněz“.
Kdo s kampaněmi pracuje, ví, že nárůst obratu zařídit lze, ale náklady obvykle stoupají rychleji než obrat (obecně se dá říct, že pro zvýšení obratu je třeba získat širší zákaznické publikum, čímž ale klesá jeho relevance). Splnit obě metriky tedy rozhodně nebyl snadný úkol.
Klient si dobře uvědomoval, že propagace v jednom kanálu může mít dopady na konverze v kanále jiném. Proto jsme sledovali především celkový výkon e-shopu, nikoliv jen jednotlivé zdroje návštěvnosti, které se dají ovlivnit nastavením (například propagace klíčových slov spojených s brandem v PPC reklamě má velký vliv na celkový výkon kanálu PPC).
Nemuseli jsme hledat vhodný atribuční model, který by respektoval to, že některé konverzní cesty neovlivňujeme (např. e-mailing, zpočátku sociální sítě). Přínosnější pro nás bylo investovat čas do správy reklamních kanálů. V každém z nich byl skrytý potenciál, který se nám dařilo rozkrývat postupně:
Efektivní PPC reklama, která vám zvýší obrat? Marketéři Modrého ducha k vašim službám!
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc