Kvalitní obrázky zboží zvyšují konverze na e-shopu. Podívejte se, jak mají vypadat správně připravené produktové a image fotografie nebo rozcestníky produktů.
Na začátek si ujasněme rozdíl mezi produktovou a image fotografií. Produktová fotografie má jednolité, často bílé pozadí. Jejím hlavním účelem je prezentovat produkt neutrálním způsobem, tak aby se návštěvníci webu soustředili pouze na jeho podobu. Díky jednotnému pozadí také můžeme snáze porovnávat více zboží mezi sebou a udržet konzistentní design celého internetového obchodu.
Efektivní e-shop s konzistentním designem? Tým Modrého ducha k vašim službám!
Příklad produktové fotografie
Image fotografie je kompozice produktu a pozadí. Jejím účelem je navodit atmosféru a zapůsobit na pocity uživatele. Používá se pro reklamní účely, ale její umístění na produktové stránky internetového obchodu zpravidla není vhodné. Pozadí ubírá pozornost, kterou na produktové fotografii uživatel plně věnuje produktu. Výjimku mohou tvořit landing pages nebo designově nadstandardně vyladěné e-shopy.
Příklad image fotografie
Hlavním účelem produktové fotografie by mělo být nalákání uživatelů a zvýšení jejich konverze na zákazníky. Ne každý obrázek přitom v e-shopu nebo na srovnávačích zboží funguje stejně dobře.
Správná produktová fotografie je zaměřená výhradně na produkt a neměla by narušovat přehlednost webové stránky. Dostatek „bílého“ místa okolo zaručuje správné oddělení od obsahu a prvků „call to action“.
Příklad správné produktové fotky
Nevhodná produktová fotografie je přesný opak. Narušuje strukturu a tím i přehlednost webové stránky a ubírá pozornost obsahu. Nepůsobí ani tak lákavě, jako spíš lacině. Výsledkem může být snížení konverzního poměru, a tedy i počtu objednávek.
Příklad nevhodné produktové fotky
Rozcestník produktů má za úkol co nejpřehledněji zobrazovat produkty v dané kategorii. Správně zvolené obrázky v rozcestníku přitahují pozornost, ale nezastiňují textové informace. Působí lákavě a vyzývají uživatele k akci.
Porovnejte si dva příklady rozcestníku pod textem. Produktové fotky v druhém případě ubírají pozornost obsahu a nejsou ani příliš atraktivní. Při větším počtu položek navíc snižují přehlednost stránky.
Příklad správného (obrázek nahoře) a nevhodně připraveného (dole) rozcestníku produktů
Snad vám uvedené příklady pomohly si udělat lepší představu, jak může výsledná podoba produktových obrázků ovlivnit chování zákazníka na eshopu. Líbivost a přehlednost zvyšuje prodeje a je škoda se o takovou výhodu zbytečně připravit. Myslete na to, až budete připravovat obrazové materiály pro váš eshop.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc