Menu

Psát a být viděn. Proč si (ne)založit účet na Medium.com?

K čemu slouží platforma Medium.com a jak vznikla? Čím je výjimečná a jaké jsou její (ne)výhody?

Psát a být viděn. Proč si (ne)založit účet na Medium.com?

Pokud se pohybujete na internetu delší dobu, nejspíš jste natrefili na platformu Medium.com. O co se jedná, k čemu slouží a jaké jsou její výhody a nevýhody? To se dozvíte od Modrého ducha.

Co je to Medium?

Medium, respektive Medium.com, je publikační platforma, která patří společnosti A Medium Corporation. Byla založena v roce 2011 Evanem Williamsem, který také funguje jako její ředitel a který má zkušenosti i z Twitteru a Googlu.

Smyslem této platformy bylo a je sdílet myšlenky ve formě psaného textu. Na tom samozřejmě není nic originálního: Texty si můžeme napsat na jakoukoliv blogovou platformu nebo na vlastní web.

Medium.com šlo na to ale trochu jinak. V první řadě je zaměřilo na přístupný formát ve formě černého písma na bílém pozadí a chytlavých titulků. Zároveň, jak uvádí bývalý vedoucí produktů Pete Davies, pro platformu byl nejzásadnější metrikou čas strávený čtením jedné stránky:

„Když máte obsahový web (například New York Times), potřebujete, aby si ho někdo četl. A aby se vracel a četl si toho víc.

Služba zaměřená na hledání partnerů (například OkCupid) se snaží propojit kompatibilní osoby. Počet úspěšných propojení by vám měl poskytnout solidní obrázek o tom, jak se takovému byznysu daří.

A co kdybychom měli stránku, která kombinuje oboje? Medium občas popisuji jako obsahovou stránku na hledání partnerů: Chceme, aby lidé psali a aby si druzí četli skvělé příspěvky. A která činnost propojuje oba tyto aspekty? Čtení. Nejen, že si čtenáři zobrazí stránku nebo kliknou na reklamu. Oni si je přečtou,“ píše ve svém blogovém příspěvku – kde jinde, že – na Mediu.

Proč právě (ne) tato platforma?

Jak už jsme si výše řekli, tato platforma poskytuje jednoduché řešení pro všechny, kteří chtějí šířit písemný obsah. Dokonce je možné za něj získat finanční odměnu, pokud bude dostatečně populární. Tady jsou samozřejmě v obří přesile autoři, kteří píší nějakým světovým jazykem, nicméně na Mediu s 85 až 100 miliony čtenářů měsíčně najdeme i příspěvky v češtině.

Jednou z nesporných výhod této platformy je, že se na ní nenachází reklamy, které by jistě odradily část čtenářstva. Někteří čtenáři si také nechávají zasílat denní výběr textů na určité téma, díky kterému se dostanete mezi nimi do povědomí.

Na druhou stranu, Medium.com má také své nevýhody. Jednou z nich je to, že se jedná o externí platformu, což znamená, že své texty nebudete mít plně pod kontrolou (stejně jako například, pokud publikujete obsah na Facebooku nebo na Instagramu). S tím souvisí další mínus: Medium.com vám, na rozdíl od vaší vlastní webové stránky, neposkytne podrobné statistiky o návštěvnosti.

Jak píše agentura ImproveMySearchRanking.com na svém blogu, statistiky z Media se nedokážou vyrovnat těm z Google Analytics. A ani vám příliš nepomůžou v optimalizaci vlastního webu pro vyhledávače.

„I když na Medium.com zveřejníte obsah, který vám přinese pozornost i zpětné odkazy, nevytěžíte z nich tolik energie SEO, abyste se vyšplhali v žebříčcích vyhledávačů. To by se vám podařilo, kdybyste si příspěvky publikovali u sebe na webu,“ uvádí agentura.

Jaký je tedy finální verdikt? Medium.com je skvělá platforma pro sdílení obsahu a můžete se díky ní dostat k širšímu publiku. Na druhou stranu, není příliš praktická pro vyhodnocování jeho dopadu.

Jak se vám článek líbil?

4

Praktický

2

Inspirující

0

Zábavný

8

Nic moc

Pojďme vytvořit skvělý produkt

Domluvme si schůzku. Chcete si nejprve utřídit myšlenky? Navrhněte si zadání nanečisto s AI asistentem.