Menu

Tip: Co dělat, když B2B web neplní vaše očekávání? #2

Web už vám nějakou tu dobu běží, ale pořád nesplňuje vaše očekávání? Konverze jsou malé, návštěvnost se příliš nezvedá… co se vyplatí v takovou chvíli dělat? Prozradí vám to v dnešním tipu Tereza Rýparová, manažerka marketingové komunikace BlueGhostu.

Dnešní tip tak trochu navazuje na úvodní díl, které otevřel Jirka Hochman, šéf mediálního týmu. Dnes si jednotlivé kroky představíme trochu více do hloubky a ukážeme si nástroje, které je dobré využít, pokud váš web neplní přesně to, co si představujete.

Definujte si cíle webu a k čemu má vlastně sloužit

Začínáme tím často, ale bez tohoto kroku se zkrátka neobejdete, pokud chcete postupovat smysluplně. A stále se jedná o fázi, kterou firmy podceňují a neuchopí ji dostatečně do hloubky. Je přitom potřeba nejdříve si definovat, jaké by měl mít B2B web cíle a k čemu by měl vlastně sloužit.

Nabízí se přitom hned několik věcí, na které se můžete zaměřit:

  • Generování leadů – jeden z nejčastějších cílů, kterého můžete dosáhnout například formou dotazníků či formulářů pro zanechání kontaktů na zaslání newsletteru
  • Zvyšování povědomí o značce – klienti se o vás prostřednictvím informací dozvídají vše potřebné
  • Informace a edukování zákazníků – sdílení užitečného obsahu například skrze blogové články, videotipy či jakýkoli obsah, který je pro vaše zákazníky relevantní
  • Podpora prodeje a samoobslužné vyřizování – poskytování odpovědi na nejčastější dotazy, aby klienti například nemuseli kontaktovat zákaznickou linku

Zaměřte se na také na to, jak cílů dosáhnout

Jakmile víte, k čemu web slouží, zaměřte se na to, co má přesně obsahovat. Nejčastěji se nabízí vyvinout webové aplikace, jejichž druhů může být hned několik:

  • Konfigurátory produktů a služeb
  • Interaktivní kalkulačky
  • Srovnávače zboží
  • Portály pro obchodní partnery
  • Portály pro zákaznickou podporu
  • Výukové a školicí programy

Aplikace se samozřejmě dnes dají přizpůsobit na míru přesně tomu, co potřebujete. A využít k tomu můžete i nejnovější technologie jako například low-code či no-code platformy či různé další užitečné technologie. Poslechněte si v našem podcastu, jak takové platformy fungují a co o nich říkají experti Ondřej Veselý a Marek Jalovec.

Co ale dělat, pokud se webu úplně nedaří

Pokud máte definované cíle i máte relativně představu, co by na webu mělo být, ale pořád se nenaplňují vaše představy, můžete zvolit několik kroků, které vám s tímto problémem pomohou. Je ale důležité jít postupně a nezaměřovat se čistě na jeden směr. Fungování webu či aplikace (a marketingu jako takového) je samozřejmě záležitostí komplexní a těžko vše shrnout v jednom tipu.

1. Analýza

Bez dat nebudete zkrátka vědět, jak si stojíte. Tady můžete vsadit na tolik rozšířené Google Analytics, u kterých můžu doporučuji nastavit si klíčové ukazatele výkonu, a to hlavní a vedlejší. Hlavními ukazateli jsou přímé poptávky, těmi vedlejšími mohou být například návštěvy záložek, odebírání newsletteru či jakákoli jiná další aktivita na vašem webu.

2. Správná identifikace problémů a zlepšení obsahu a zákaznické zkušenosti

Neméně důležité je mít vše dobře nastavené – čili aby se web dobře načítal, byl responzivní nebo aby se v něm neobjevovala nějaká hluchá místa, která klienty mohou odradit, nebo jim dokonce znemožnit provést konverzi.

3. SEO optimalizace

Podobně jako u definování cílů, optimalizace pro vyhledávače je stále podceňovaným tématem. Firmy sice tak nějak tuší, že by ji měly mít a že by se jí měly věnovat, ale často podnikají ne úplně šťastné kroky a nastavení. Základ je přitom jednoduchý: udělat si analýzu klíčových slov a nastavit všechny potřebné popisky tak, aby odpovídaly tomu, jak je zákazníci vyhledávají ve vyhledávačích. S podrobným nastavením co-kde-jak vám může pomoci SEO expert.

4. Testování

Jakmile už nějakým směrem jdete, je potřeba neustále testovat, zda je to ten správný. K tomu se nabízí využít A/B testování, které vám díky porovnání několika variant obsahu mezi sebou ukáže na tu správnou. Využít k tomu můžete Hotjar, kde najdete užitečné heatmapy pro pozorování chování zákazníků nebo také Visual Website Optimizer či Optimizely.

Nepřehlédněte: Pokud hledáte užitečné nástroje, jak měřit a testovat web či aplikaci, určitě se podívejte na tento další tip Jirky Hochmana.

5. Nové technologie

V dnešním dynamicky se vyvíjejícím světě je důležité mít otevřenou mysl a nebát se implementovat novinky, které se aktuálně nabízí. Zmínit můžu tolik oblíbenou AI, kdy ChatGPT vám opravdu může spoustu věcí s obsahem ulehčit a zrychlit a přinést vám tak větší zisk. A nyní si jej dokonce můžete přizpůsobit i přesně pro svou firmu.

Kromě toho je ale možné využít i virtuální realitu, která nabírá na oblíbenosti právě u firem, kdy si klienti mohou produkty „osahat” ve virtuálním prostředí anebo inteligentnější chatboty, kteří zrychlí komunikaci se zákazníky a dokáží jim poskytnout relevantní informace díky například chytrému přizpůsobování stromové struktury odpovědí.

6. Revize

Neméně důležitou součástí úspěchu je rovněž své cíle pravidelně revidovat. Měli byste si nastavit pravidelné časové intervaly, kdy si zkontrolujete nejen, zda se vám vaše cíle daří plnit, ale i zda jsou reálné a nemáte u nich přehnaná očekávání.

Výše uvedené kroky zkombinované dohromady mohou přinést značné ovoce. Udělat ale vše správně s sebou může zároveň nést řadu otazníků, proto pokud vás napadá nějaký dotaz nebo potřebujete s něčím pomoci, neváhejte se nám ozvat a rádi vám pomůžeme.

Jak se vám článek líbil?

1

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc

Pojďme vytvořit skvělý produkt

Domluvme si schůzku. Chcete si nejprve utřídit myšlenky? Navrhněte si zadání nanečisto s AI asistentem.