Přemýšlíte nad vývojem aplikace, máte už vybraného nějakého dodavatele a chcete se s ním pustit do práce? Pak se podívejte na pár užitečných tipů, co je důležité neopomenout a co si připravit. Radí ředitel BlueGhostu, Pavel Weber.
Samozřejmě myšleno v pracovní rovině. V průběhu se budeme snažit popsat příklad, že jsme jako BlueGhost váš tender vyhráli, abychom si to dobře nastínili. Důležité je vnímat ten fakt, že vy jste odborníkem ve svém oboru, my budeme odborníkem v našem oboru – tedy ve vývoji aplikací, webů či e-shopů. Tyto dvě roviny jsou klíčové, protože jde v prvé řadě o spojení know-how z vaší a naší strany.
Toto pak bude základem k tomu, abychom dosáhli úspěchu. Budeme od vás potřebovat součinnost, to znamená uvedení do kontextu vašeho podnikání a všech věcí, které s tím souvisí. Zároveň je důležitá důvěra, kterou je důležité svému dodavateli vložit. Její získání mohou podpořit reference vašeho dodavatele a také například dohoda o mlčenlivosti z hlediska citlivých údajů.
Nepřehlédněte: Chcete mít vyladěné zadání pro dodavatele? Využijte naši novinku – BlueGhost AI asistenta. Vyplníte mu základní údaje a vyhodnotí vám byznysové cíle, jejich měření a cílové skupiny. Co všechno umí a jak funguje, se dozvíte v tomto našem tipu.
S výše uvedeným souvisí další bod. Tedy jakmile začíná naše spolupráce, je důležité se seznámit. Náš tým se musí potkat s vaším a je důležité si říci manažera projektu z každé strany. Tyto dvě osoby jsou následně klíčové k tomu, aby získaly vždy potřebné informace z každé ze stran a vzájemně si je předaly. Díky tomu se v projektu bude udržovat pořádek a eleminuje se prostor pro nedorozumění. Vždy tak budete vědět, kde jste, co se schválilo, v jakém je vývoj stavu, jestli nedochází k posunu, jaké jsou next steps atd.
Z našich zkušeností je dobré udělat úvodní workshop, na kterém se sejdou všichni účastníci, kteří mohou mít přidanou hodnotu z hlediska projektu. Nejčastěji to budou decision makeři. Zde platí, čím více lidí, tím lépe. Pomůže to totiž navnímat právě kontext vašeho podnikání a vaší byznysovou oblast jako takovou. Zároveň si můžeme dále vyladit byznysové cíle, cílové skupiny, kompetence, termíny a další důležité faktory, které by měly být součástí vašeho zadání.
Z pohledu dodavatele by vám měl být představen kompetentní tým, abyste věděli, kdo za jaké části na vývoji zodpovídá.
Nepřehlédněte: Zajímá vás, co všechno by měla či neměla umět „minimální aplikace?” Poslechněte si BlueGhost Update Jak rychle postavit digitální produkt.
Bez důležitých informací váš dodavatel nebude vědět, jakým směrem se má vydat. Proto jsme sepsali souhrn základních otázek, na které si může připravit odpovědi pro urychlení spolupráce.
Sháníte spolehlivého dodavatele, který poradí a pomůže? Obraťte se na Modrého ducha.
Více o přípravě zadání z hlediska tendru jako takového si můžete poslechnout v tomto našem tipu. Z hlediska zahájení spolupráce je ale důležité:
Samozřejmě je důležité, aby spolupracovaly obě strany, proto i zadavatel může příjit s otázkami, na jejichž základě vzniknou důležitá témata k řešení. A je to zcela na místě. Níže uvádíme, co je dobré si z jeho strany přichystat a na co by se dodavatelé měli připravit:
V neposlední řadě je důležité zmínit, že jakmile máte aplikaci vyvinutou, tak tím práce teprve začíná. Poslechněte si například, jak poznáte, že je vaše aplikace dobře navržena anebo jakými nástroji je vhodné měřit její úspěšnost.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc