Využíváte ve firmě ChatGPT? A víte, že si jej teď můžete přizpůsobit na míru, aby fungoval přesně s vašimi daty? V dnešním tipu Jirka Hochman, náš odborník na AI a šéf mediálního týmu BlueGhostu, představí, jak si takového chatbota vytvořit a s čím vším vám může pomoci.
Chat GPT bezpochyby znáte, v našich tipech jsme jej zmiňovali již několikrát. Můžete jej využít nejen ke generování textů, ale může posloužit například při tvorbě marketingových materiálů nebo třeba při analýze konkurence.
Poměrně horkou novinkou je CustomGPT, který může pracovat s vašimi daty, které mu nahrajete, díky čemuž si můžete vytvořit například vlastního firemního chatbota.
Benefitů, které vám CustomGPT přinese, je hned několik:
Pro ukázku se můžete podívat na asistent.blueghost.cz, kde najdete přesně takového chatbota, kterého jsme si vytvořili u nás v BlueGhostu. Jednoduše mu zadáte pár údajů, které se týkají nového vývoje webu či aplikace a asistent vám připraví strukturovaný dokument týkající se cílové skupiny, cílů, KPIs aj., díky čemuž máte připravené zadání pro svého nového dodavatele.
Více informací, jak BlueGhost AI asistent funguje, naleznete v tomto tipu Pavla Webera, ředitele Modrého Ducha.
Prozatímní nevýhodou, kterou takový customizovaný chatbot ,,trpí”, je fakt, že pokud do něj nahrajete velké množství nestrukturovaných dat, může nějakou dobu trvat, než s nimi bude schopen pracovat. To se může projevit na prodlevě jeho reakcí. Proto je důležité mu data již při tvorbě připravit strukturovaně – ideálně přes API (viz níže).
Na začátku si nejprve chatbota vytvoříme, následně mu nahrajeme dokument s údaji o firmě.
Když přejdete do konfigurační částí vpravo nahoře, najdete veškeré údaje převedené do formy zadání. Nyní tak máte možnost nahrát data o firmě. Můžeme k tomu zvolit například nějaký souhrn v PDF. Zároveň můžete vybrat i další možnosti jako procházení webu a generování obrázků pomocí DALL-E. Tyto funkce ale nyní necháme vypnuté, protože chceme, aby chatbot využíval data primárně ze zdrojového dokumentu.
Jak jsme zmiňovali výše, pokud nahrajete velký dokument s velkým množstvím údajů, může chatbot být o něco pomalejší. Je proto lepší využívat přístup přes rozhraní API, díky kterému může data zpracovávat rychleji a efektivněji. Konkrétně je důležité zaměřit se na:
Celkově je práce s tímto rozhraním už trochu ,,vyšší dívčí”, proto je dobré se s tímto obrátit na odborníky, kteří vám s tím pomohou. A pokud si nejste jisti, co všechno vám API přinese z hlediska integrace do vašeho firemního prostředí, podívejte se na tip Michala Zímy, šéfa programátorů BlueGhostu.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc