Staráte se o obsah na webu? Pořád se (marně) snažíte pevně usadit na prvních místech ve výsledcích vyhledávání? Chcete se dostat blíže k vašim zákazníkům? Tak se chopte příležitosti a naskočte na moderní SEO trend s názvem topic cluster (někdy také content hub). Možná budete překvapeni, jak rychle dosáhnete vašich cílů.
Jedná se vlastně o systematické budování většího množství článků (stránek) o konkrétním tématu. V centru topic clusteru (tematického shluku) se pokaždé nachází hlavní článek, který „zastřešuje“ další texty s podtématy.
Díky tomu se čtenáři snadno dostanou ke všem důležitým informacím. A vyhledávače zase tuhle přehlednou strukturu obsahu ocení lepším hodnocením, což v překladu znamená výhodnější pozice v SERP (= výsledcích vyhledávání) a tím pádem i větší návštěvnost vašeho webu.
Topic cluster se obvykle skládá ze 3 základních komponentů:
Tip: Přečtěte si, jakým black hat SEO technikám je lepší se vyhnout.
Topic cluster je v podstatě přirozenou reakcí na postupnou evoluci vyhledávačů. Dříve internetové vyhledávače textům moc nerozuměly, takže se v obsahu orientovaly především na základě klíčových slov. Dnes už však doba pokročila. Současné vyhledávače dokážou poměrně spolehlivě rozpoznat a pochopit i mnohé souvislosti.
A právě stránky postavené na principu topic clusteru pomohou vyhledávačům (i čtenářům) ještě lépe pracovat s kontextem. Jedná se o krok směrem k vyhledávání na základě uživatelského záměru, nikoliv pouze klíčového slova.
Je na místě zdůraznit, že správné pochopení kontextu a záměru bude hrát v příštích letech stále důležitější roli. Tvoří totiž klíč k zobrazování relevantních výsledků v SERP při hlasovém vyhledávání. Vždyť už průzkum z roku 2018 ukázal, že 27 % všech uživatelů internetu při hledání na mobilech pravidelně využívalo hlasové vyhledávání.
Jinými slovy – kdo nechce zbytečně přicházet o návštěvnost, musí se tímto směrem v dalších měsících jednoznačně zabývat. Mnoho studií i odborníků naznačuje, že právě hlasové vyhledávání bude v příštích letech jedním z hlavních trendů.
Chcete smysluplný web či aplikaci? Modrý duch vám je vytvoří od A do Z.
Při stavbě domu musíte mít kvalitní projekt a nešetřit na stabilních základech. Při tvorbě obsahu se zase neobejdete bez pořádného průzkumu a plánu. Bohužel, v mnoha firmách se kvůli rozpočtu, nedostatku času a mnoha dalším důvodů příprava hodně zanedbává. Pokud ale chcete funkční topic cluster, který vám přinese návštěvnost, čeká vás minimálně 6 základních kroků:
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc