To, že digitalizovat a šetřit si robotickou práci obecně mívá pro většinu firem smysl je jedna věc. Kdy je ale na to firma reálně připravená? Jak konkrétně postupovat a neutopit zbytečné náklady na tom, že jako zadavatel nevím, co přesně vlastně chci? A jak si rozumně nastavit očekávání toho, co vlastně digitalizovat můžu? V podcastu BlueGhost Update poradí Honza Slavík.
Nás dnešní host Honza Slavík se podílel na řešení protipandemických opatření za covidu. Sám ale není člověk, který by byl pracovně zrovna odchovanec státního sektoru, přišel uplatnit svoje zkušenosti z businessu. Dlouhodobě vlastními aktivitami i mentorsky pomáhá digitalizovat firmy, rozjíždět startupy a právě adoptovat různé technologie. A s nejasnými zadáními typu "vývoj pro vývoj“ má velkou zkušenost.
"V jednu dobu jsem chodil na schůzky a měl jsem tři obálky, kde jsem měl už i ty odpovědi, které mi oni říkali. Vždycky jsem jen ukázal na tu obálku, oni to otevřeli a ptali se - jak to víte? A já jim řekl - to víte, praxe," říká v Updatu Honza Slavík. "Už jsem si připadal, že jsem jako jazykový model, který se baví sám se sebou."
Problém podle Honzy Slavíka, ale zkušeností Lukáš pilky z Blueghostu, často bývá v tom, že firmy vidí různé funkce u konkurenčních firem, resp. jejich aplikací, a rády by je implementovaly i do svých produktů. Jejich zákazníci přitom tyto funkce už neocení, protože je používají právě v jiných aplikacích. Místo toho potřebují řešit nějaký jiný problém, na který se často v záplavě funkcionalit ani nedostane.
A jakou další chybu firmy často dělají? "Že rovnou poptávají dodavatelé toho řešení," doplňuje Honza Slavík.
Více si poslechněte v nové epizodě BlueGhost Update.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc