Menu

Update: Ovládněte trh, jako kdysi banány Chiquita! Jak využít AI v marketingu?

Kdy se z hračky k prozkoumání stala každodenní nezbytnost a jak být díky AI o krok před konkurencí. Tyhle a spoustu dalších praktických otázek ohledně AI rozebíráme s Vláďou Zikmundem a s Honzou Sudou z marketingové a kreativní agentury McCann.

Update: Ovládněte trh, jako kdysi banány Chiquita! Jak využít AI v marketingu?

Nalaďte si Update každých 14 dní:

Dnes už asi jen těžko můžeme mluvit o tom JESTLI umělá inteligence má konkrétně v kreativních řemeslech uplatnění. Měli bychom spíš hledat, jak ji co nejlépe využít. A to znamená, že se ji musíme naučit správně používat.

"Takže zadáte do ChatuGPT, že jsi milovník piva a jaká média čteš, a on ti vygeneruje správně zacílenou kampaň?" provokuje v podcastu šéfdesignér Lukáš Pilka. "Teď jsi to řekl hrozně hezky, jak si to představujou klienti. A když to zadáš takhle, tak ti vyjde vždycky taková ta bullshitoidní AI omáčka," kontruje Honza Suda z agentury McCann.

"Tam je takový malý bonmot, že AI potřebuje pořádný briefing. Takže kreativní agentury jsou v suchu, protože klienti vám nikdy žádný brief nedají," glosuje dál Honza Suda. Jinými slovy, naučit se správně využívat AI, kde to má smysl, je úkol pro obě strany klientsko-dodavatelského vztahu.

Wow, banán s nálepkou...

Možná si vzpomenete, že dřív jsme chtěli jíst jen banány Chiquita. Protože byly lepší... nebo jen kvůli té nálepce? Jde replikovat tenhle marketingový úspěch díky AI?

"Máme takovej oblíbenej případ z Mexika, kde je spousta fastfoodových stánků, a firma, která vyrábí pečivo do těch hamburgerů, hotdogů atd., udělala takovou obří AI kampaň, kdy ji využili fakt na několika úrovních. Všem těmhle těm prodejcům dali možnost vygenerovat si svoje nový logo pro ten stánek. Bylo to vlastně tak, že tam měli svoje personalizovaný jména toho obchodu, což si AI natahala prostě z Google maps, vygenerovalo jim to vlastně nějakej symbol toho, co tam prodávají, ten nejoblíbenější recept. Takže hamburgery, hotdogy s nějakou speciálkou, barevný pozadí - takhle to poskládalo těch několik prvků dohromady a potom vlastně poslali těm prodejcům v podstatě hotovej vizuál na whatsapp, popisuje Vláďa Zikmund. "Prodejce to nic nestálo, takže samozřejmě byli nadšený, že mají nějaký promomateriál, stačilo jim vlastně stáhnout si to, vytisknout a bylo v podstatě hotovo."

Více si poslechněte v nové epizodě BlueGhost Update.

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

1

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc

Pojďme vytvořit skvělý produkt

Domluvme si schůzku. Chcete si nejprve utřídit myšlenky? Navrhněte si zadání nanečisto s AI asistentem.