Jak trendy vznikají? Jak je předvídat a jak predikci ovlivňují nové technologie a společenské změny i generační rozdíly? A proč jsou podle ní marketingové persony mrtvé? V novém díle BlueGhost Update odpovídá Pavlína Louženská, spoluzakladatelka Holky z marketingu a autorka blogu Pavlínaspeaks.
"Třeba v padesátých letech se v hotelu Ritz v Paříži setkávalo třeba třicet lidí, kteří rozhodovali, jaké budou globální trendy," upozorňuje na neustále se zrychlující změny trendů Pavlína Louženská. Dneska přitom může trendy nastolit třeba i TikTok.
"Někdo na TikToku udělá video 'Cítím, že se budou nosit kožichy' - ale jenom to cítí, vycucal si to ze vzduchu. To video se z různých důvodů stane virální a časopis Vogue, protože je tak vystresovaný, že je trapný, napíše článek 'Asi se budou nosit kožichy, TikTok to říká'. A tím se to dostane do mass marketu, že se ty kožichy budou nosit. Ale přitom to reálně vzniklo úplně z ničeho."
"Ozzy Osbourne a princ Charles jsou na papíře ta samá persona," varuje Pavlína. "Jsou to starší Angličani, kteří jsou vidět ve veřejném prostoru, zajímají se o svoji rodinu a mají to se svými dětmi dost těžké. Ale přitom jsou každý úplně jiný."
Více si poslechněte v nové epizodě BlueGhost Update.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc