Kamila Zahradníčková je v čele startupu Lakmoos, který pomáhá firmám získat rychlé a přesné poznatky o cílových zákaznících pomocí netradičního spojení AI a behaviorálních věd. Proč jsou podle ní datové modely lepší, než klasický dotazník? A jak dělat AI startup akademicky hodnotně v prostředí, kde AI dělá tak trochu kde kdo a jak si stanovovat vizi u projektu v technologiích, kde jedinou jistotou je, že všechno bude jinak? To se dozvíte od Kamily Zahradníčkové a samozřejmě i od Lukáše Pilky.
Pokud chcete uspět na trhu, potřebujete zjistit, co se na něm dějě. Jaká je na něm nálada - co si cílové skupiny klientů a potenciálních klientů myslí. To může být finančně i časově náročné a málokomu se chce "odchytávat" lidi na ulici a ptát se jich na jejich názor. Startup Lakmoos AI Kamily Zahradníčkové na to jde cestou datových modelů.
"To, co my děláme je, že sejmeme různé údaje o potenciálním klientovi, dodáme do toho svoje data, svoji analytiku a najednou z toho vzikne datový model," vysvětluje Kamila Zahradníčková. "Ten nevypadá jako datový model, ale dá se s ním příjemně interagovat."
“U designérských výzkumů je reprezentativita velké téma,” říká v podcastu Lukáš Pilka, šéf designu v BlueGhostu, který se po 50+1 epizodě přesunul z pozice moderátora do role jakéhosi emeritního odborníka na všechno. “Člověk tak nějak intuitivně cítí, že ti dva kamarádi, které potkal u piva, nebudou ten nejlepší vzorek, když zrovna navrhuje třeba bankovní aplikaci. Takže je to vždycky o nějakém vyvažování toho vzorku.”
Takže nám může pomoct jazykový model?
“Jazykový model reprezentativní není... ,” vysvětluje rezolutně Kamila Zahradníčková, host dnešní epizody.
Více si poslechněte v nové epizodě BlueGhost Update.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc