Že ChatGPT není jen generátor textu, o tom v Updatu mluvíme celkem často. Tentokrát naše pozvání už podruhé přijal jeden z citovanějších světových vědců v oblasti AI, Tomáš Mikolov a mimo jiné autor algoritmu word2vec. Tomáš se teď zabvývá sentimentální analýzou velkých objemů textu z internetu. A my si dnes vysvětlíme, jak vlastně stroj chápe jazyk, jaké to má využití v marketingu, překladu a pravděpodobně v každodenní práci většiny z vás.
ChatGPT není zdaleka jen chatbot a generátor textu. Jakožto jazykový model, tedy vlastně statistika pravděpodobnosti výskytu slov v textu, může sloužit i jako nástroj k analýze sentimentu - zjednodušeně nálady. Tímto směrem se ve svém projektu ubírá jeden z nejcitovanějších vědců v oblasti AI na světě. Tomáš byl hostem podcastu BlueGhost Update loni v červnu, kdy s Lukášem Pilkou rozebíraly biasy, které v sobě umělá inteligence může skrývat. A v novém díle Updatu Tomáš upozorňuje, že na tyto bioasy stále nesmíme zapomínat. "Předpokládat, že když někdo zmíní v recenzi, že něco je španělská vesnice, takže to prostě asi nepochopil, tak je to špatně nebo je to dobře?"
"Zjišťovat, co si lidi myslí, proč si to myslí a co by si třeba mysleli jinak, kdyby se něco stalo. To si myslím, že má obrovskou hodnotu a mohlo by to zefektivnit trh, abychom víc vyráběli věci, po kterých je opravdu poptávka," říká v Update Tomáš. "Zjistit rychleji, co se lidem nelíbí a co by změnit chtěli, jestli chtějí menší mobily, větší mobily nebo jestli jim vadí na gmailu nějaká blbost."
Více si poslechněte v nové epizodě BlueGhost Update.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc