Jsou Comic-Cony jen zábavná setkání fanoušků fantastických postaviček, nebo se jedná o prostředí v němž vznikají nápady formující budoucnost? Měli by designéři navštěvovat podobné festivaly nejen pro zábavu, ale také z výzkumných důvodů?
A kdo vlastně tvoří komunitu, jejíž členové věnují desítky nebo stovky hodin práce, aby si vytvořili kostým akčního hrdiny, pokémona nebo postavičky z Minecraftu? Jak se masky vyráběly dříve a jak se vyrábí dnes za pomoci 3D tisku a dalších hi-tech vychytávek? Čím to, je že právě v oblasti cosplay se uchytili tyto pokročilé technologie?
Může být umělecké vyjádření prostřednictvím výroby kostýmů předzvěstí reality, s níž se za několik let setkáme i v běžném životě? Mnozí vynálezci uvedli, že je v jejich průkopnické práci inspirovala některá sci-fi díla a imaginární předměty se staly vodítkem pro jejich bádání. Například Simon Lake, který sestavil první ponorku, byl velkým fanouškem Jula Verna a námět čerpal přímo ze slavné knihy 20 tisíc mil pod mořem.
Podobně na tom byli výzkumníci ze společnosti Motorola. Ti ve filmech cíleně hledali fiktivní přístroje a poté se snažili najít cesty, jak je sestavit. „Star Trek pro nás nebyla fantazie, byl to cíl naší práce” řekl Martin Cooper, někdejší vedoucí výzkumného týmu, které sestavil slavný véčkový mobil podle komunikátoru pana Spocka. Také kdysi velmi populární virtuální svět Second Life vznikl na základě sci fi předlohy, konkrétně podle románu Snow Crash z roku 1992 v němž je popsána digitální "metaverze" reality, kde se vyskytují avataři, digitální dvojníci skutečných lidí.
Jaké se objeví na dalších Comic-Conech a k jakým inovacím poskytnou inspiraci? O tom všem vám poví Adam Jech, designér scifi kostýmů a milovník fantastických světů.
Praktický
Inspirující
Zábavný
Nic moc