Menu

BlueGhost.cz, s.r.o. je softwarová společnost sídlící v Praze a zabývající se zakázkovou tvorbou webových aplikací, ecommerce webů, intranetů a internetových portálů.

Její služby pokrývají celý proces tvorby aplikací, od strategického consultingu a UX výzkumu, přes návrh uživatelského rozhraní až po programování a testování zdrojového kódu. Mezi zákazníky BlueGhost patří střední a velké firmy z různých oborů, přičemž největší zastoupení mají společnosti působící v oblasti ecommerce, technologií, médií a průmyslu.

BlueGhost pomáhá tvořit webové aplikace, které plní byznysové cíle.

  • BlueGhost

    Lidé z týmu Modrého ducha.

  • Pomáhá

    BlueGhost se zabývá zakázkovou tvorbou aplikací. Pomáhá zákazníkům tvořit jejich vlastní webové aplikace.

  • Tvořit

    BlueGhost tvoří webové aplikace od A do Z - od nastavení cílů, přes výzkum, design, testování, programovou implementaci až po byznysovou optimalizaci a dlouhodobý servis. Ve všech fázích využívá nástroje a metody, které zajistí co nejefektivnější plnění zákazníkových cílů.

  • Webové aplikace

    Tvorba webových aplikací je jádrem kompetencí BlueGhostu. Všechny služby, které realizuje a nabízí přímo souvisí s tvorbou webových aplikací.

  • Plní byznysové cíle

    Všechny služby BlueGhostu jsou orientovány na zákazníkovi cíle. Dobrá služba je taková, která pomáhá těchto cílů dosáhnout.

Lounge

Historie a současnost

2003

Historie značky BlueGhost sahají do roku 2003, kdy Lukáš Pilka a Pavel Weber začali spolupracovat na tvorbě webů a internetových obchodů.

2009

Současná společnost BlueGhost.cz, s.r.o. byla zaregistrována v roce 2009. Ve stejném roce vznikl i redakční systém BlueGhost pro webové aplikace, který se stal populárním řešením pro mnohé Slevové portály založené v rámci „Boomu slevových serverů” v letech 2010 a 2011.

2016

V roce 2016 oslavil BlueGhost dokončení a spuštění tisícího webového projektu.

2022

V roce 2022 přesáhl obrat společnosti 25 milionů Kč a její řady tvořilo 30 pracovníků.

BlueGhost patří mezi nejoceňovanější společnosti v rámci soutěže WebTop100.

  • Logo web top 100
    • 2. místo v kategorii E-commerce B2C za PrintScreen.cz, WebTop100, listopad 2024
    • 1. místo v kategorii Firemní podcast za BlueGhost Update, WebTop100, listopad 2021
    • 2. místo v kategorii Startup roku za Cyrkl,com, WebTop100, listopad 2021
    • 3. místo v kategorii E-commerce za PrintScreen.cz, WebTop100, listopad 2021
    • 1. místo v kategorii Digitální PR za Mobile Hut, WebTop100, listopad 2020
    • 2. místo v kategorii E-commerce za PrintScreen.cz, WebTop100, listopad 2020
    • 1. místo v kategorii Firemní web za Leros.cz, WebTop100, listopad 2019
    • 1. místo v kategorii E-commerce za PrintScreen.cz, WebTop100, listopad 2019
    • 2. místo v kategorii Marketing & IT za BlueGhost.cz, WebTop100, listopad 2019
  • Logo Awwwards
    • Developer Award za DigitalCurator.art, Awwwards.com, březen 2022
    • Site of the Day za DigitalCurator.art, Awwwards.com, březen 2022
    • Honorable Mention za Uroboros.design, Awwwards.com, březen 2020
  • Logo Zlatý středník
    • 3. místo v kategorii Podcast za BlueGhost Update, Zlatý středník, září 2022
  • Logo Fenix content marketing
    • 2. místo v kategorii Podcast za BlueGhost Update, Fenix content marketing, říjen 2022

Publikační činnost

Blog Modrého ducha

BlueGhost je vydavatelem Blogu Modrého ducha, který vznikl v roce 2015 s cílem pomáhat a inspirovat v oblasti marketingu, digitálního designu a online technologií. Jeho obsah se zaměřuje na praktickou stránku věci a nabízí rady, postupy a případové studie pro marketéry, designéry, zájemce o inovace a manažery spravující online projekty. V roce 2019 byl společně s webem BlueGhost.cz oceněn stříbrnou medailí na WebTop100.

Více informací

BlueGhost Update

V roce 2020 začal vycházet podcast BlueGhost Update věnující se designu a technologiím. Moderátorem podcastu je Lukáš Pilka a mezi jeho hosty patří designéři, výzkumníci, marketéři a manažeři, kteří se přímo podílejí na designu inovativních produktů a služeb. Mezi témata rozhovorů patří zejména nové digitální technologie a fenomény typu umělé inteligence nebo virtuální a rozšířené reality a jejich potenciál proměnit byznys i celou společnost. V roce 2021 získal podcast první místo v kategorii Podcast na soutěži WebTop100, v roce 2022 byl oceněn 3. místem na soutěži Zlatý středník a 2. místem na Fénix content marketing.

Více informací
Lukáš Pilka

Lukáš Pilka

Digitální designér a inovátor, který se zaměřuje na interaktivní a komunikační design, současné technologie, nová média a přesahy mezi těmito obory a světem výtvarného umění. V roce 2022 obhájil disertační práci Digital Curator, v níž se zaměřoval na využití počítačového vidění a neuronových sítí pro automatizovanou klasifikaci a kvantitativní interpretaci uměleckých děl.

Lukáš Pilka je také spoluzakladatelem a strategickým ředitelem softwarové společnosti BlueGhost, přednáší na univerzitě a přispívá do oborových médií. V roce 2024 založil Cabinet of Wonders, virtuálního průvodce muzeí, který návštěvníkům pomáhá objevovat zázraky, kamkoliv se vydají. Je iniciátorem projektu Otevřené sbírky, tvůrcem experimentální aplikace DigitalCurator.art, programátorem, podcasterem a nadšencem do starého i nového generativního umění.

Zjisti více
Pavel Weber

Pavel Weber

Zkušený programátor a CEO společnosti BlueGhost. Vývoji aplikací se věnuje od svých 14 let, studoval doktorát v oboru Technická kybernetika na VŠCHT a má zkušenosti plynoucí z různých rolí, které zastával při tvorbě několika set webových projektů. Své odborné znalosti dnes využívá zejména jako poradce v oblasti digitálních strategií, k de nastavuje cíle pro smysluplné projekty v soukromém i veřejném sektoru.

V nedávné době pomohl sestavit online plán například Národnímu divadlu, Mendelově univerzitě, Státnímu fondu životního prostředí nebo Praze 6. Ve svém volném čase je aktivním členem komunity v Praze na Bořislavce, kde mj. spolupořádá akci Zažít město jinak. Při relaxaci si rád poslechne čerstvou elektronickou hudbu.

Média

Vybrané mediální výstupy

Název značky

Název BlueGhost píšeme vždy velké B a velké G, ostatní písmena malá, psáno jednoslovně, bez koncovky „.cz”. Tato forma vychází z programátorského stylu pojmenovávání proměnných (viz. CamelCase)

Pojďme vytvořit skvělý produkt

Domluvme si schůzku. Chcete si nejprve utřídit myšlenky? Navrhněte si zadání nanečisto s AI asistentem.