Menu

Oceněné weby a eshopy pro české výrobce čajů LEROS, členy skupiny Kofola.

LEROS je předním výrobcem léčivých čajů, bylinných směsí, šťáv a sirupů. Společnost s tradicí sahající až do roku 1954 je členem skupiny Kofola a její produkty mají své pevné místo v nabídce supermarketů, lékáren a restaurací.

Původním zadáním projektu, na kterém BlueGhost pracuje již od roku 2019, bylo zpracování designu, grafického návrhu a následné realizace e-commerce řešení pro tuto tradiční českou značku bylinných čajů.

Součástí původního řešení bylo vytvoření vizuální podoby webového řešení na základě vizuální identity společnosti. Tento návrh, realizovaný design directorem BlueGhostu Lukášem Pilkou, byl postavený na prezentaci příběhu lokálních bylin a jejich ručním sběru dodavateli.

V roce 2019 získal prestižní ocenění WebTop100 v kategorii Nejlepší web roku v oboru Gastronomie. Tímto úspěchem však spolupráce mezi BlueGhostem a Lerosem zdaleka neskončila, naopak nabrala na obrátkách a přinesla další zajímavé projekty, o kterých se dozvíte dále.

Hlavní cíl: Tvorba a rozvoj jednotné ecommerce platformy pro kompletní portfolio firmy Leros.

BlueGhost se pro Leros stal hlavním dodavatelem digitálních řešení. Cílem dlouhodobé spolupráce byl rozvoj aktivit Lerosu v online prostředí. V začátcích spolupráce se jednalo o jednorázové vytvoření e-shopu Leros.cz, ale v pozdějších letech se díky dlouhodobému partnerství stalo hlavním záměrem poskytnutí jednotné e-commerce platformy pro všechny značky spadající pod firmu Leros.

Cílem bylo, aby Leros mohl s minimálními náklady přidávat nové e-shopy či prezentační weby v různých grafických ztvárněních, které však budou napojené na jednotnou administraci a shodné integrace. Za tímto účelem BlueGhost na míru vyvinul unikátní platformu Multishop BlueGhost. Tato platforma umožňuje Lerosu jednoduché propojení osmi e-commerce prezentací v jedné jediné administraci a do budoucna je připravena na další růst a rozvoj online aktivit Lerosu.

Napojení na systém K2

Nejdůležitější integrací celého obchodu je propojení s účetní, systémem K2, ve kterém společnost řídí a zpracovává nejen kompletní účetnictví, ale také správu skladového hospodářství a logistiku balíčků.

Propojení se systémem je oboustranné a umožňuje výměnu dat o všem potřebném. To znamená, že internetový obchod je informován o každé změně skladovosti a nabízí tak zákazníkům vždy aktuální informace o dostupnosti zboží. Stejně tak objednávky automaticky propadají do účetního systému K2, kde jsou zpracovány.

Mezi tyto standardní rozsahy integrace se musí připočítat speciální agendy pro B2B obchod, v rámci kterých je možné přenášet fakturační podmínky i samotné faktury. Třešničkou celé integrace jsou poté informace o stavu jednotlivých balíčků, které jsou poskytovány koncovému uživateli.

Více obchodů na jedné platformě

Na sklonku roku 2020 potřeboval klient zřídit e-shop pro svůj nový brand italské kávy, Trepallini. Vzhledem k tomu, že skladové hospodářství i logistika měly být sdílené s Lerosem, padla rozhodnutí nikoli na tvorbu nového separátního řešení, ale na rozšíření současného obchodu Leros.

Pro úsporu nákladů na vývoj nového e-shopu bylo použito jádro současné aplikace a k němu bylo připraveno rozhraní pro zákazníky v designu Trepallini. Grafickou podobu internetového obchodu na základě dodaných podkladů vytvořil Jaromír Skácel, tehdejší head designer BlueGhostu.

Se stejným zadáním se na BlueGhost obrátil Leros také v případě e-shopu Dilmah, kterého se stal Leros nevýhradním distributorem na území Česka. A tak v listopadu 2020 započala tvorba grafiky a vývoj a napojení e-shopu Dilmah.cz na hlavní e-commercovou platformu Lerosu.

Budování řešení pro B2B sektor

Další výzvou, kterou BlueGhost pro Leros realizoval, byla B2B platforma. Vzhledem k tomu, že čaje a další produkty Lerosu jsou dodávány do velkého množství obchodů a lékáren, vyvstala potřeba vytvoření rozhraní, ve kterém budou partneři Lerosu moci nakupovat rychle a jednoduše zboží za velkoobchodní ceny.

Velkoobchodní prodej klade na e-shop rozdílné nároky, než klasický prodej cílovým zákazníkům, proto BlueGhostem realizované řešení zahrnovalo připojení B2B skladů, zavedení opakovaných objednávek či tolik důležité velkoobchodní slevy. Vybudování B2B obchodu s napojením na současné řešení Multishop mělo tedy nesrovnatelně nižší náklady, než na kolik by vyšlo vybudování nového obdobného řešení na jiné platformě.

Vzhledem k tomu, že se řešení na platformě Multishop BlueGhost osvědčilo, přistoupilo se k němu také v případě tvorby velkoobchodu pro zákazníky z gastronomického segmentu, tedy restaurací, kaváren a dalších.

Zde se projevily další výhody propojeného řešení Multishop. Díky němu mohl BlueGhost do rozhraní pro gastro na pár kliknutí začlenit také produkty z ostatních již existujících internetových obchodů, tedy například kávu a doplňkové zboží ze sortimentu e-shopu Trepallini.

Jsou to právě možnosti rychlého sdílení produktů napříč e-shopy a jejich nastavení v dobře známém prostředí administrace, které jsou hlavní výhodou řešení MultiShop BlueGhost. Samozřejmostí je také možnost nastavování práv pro jednotlivé administrace, kdy lze každému zaměstnanci přiřadit taková práva, jaká potřebuje, a to nejen pro jednotlivé obchody, ale i agendy. Zaměstnanci zákaznické linky tedy není potřeba dávat přístupy do administrace doprav a podobně.

Prezentační weby a expanze do zahraničí

Novými B2B rozhraními ale realizace pro Leros nekončily. BlueGhost dále připravil také prezentační web pro B2B značku Café Reserva, který storytellingovou formou, pomocí fotografií a videí, představuje příběh značky, technologické zázemí pro přípravu kvalitní kávy a zejména tým, který za brandem stojí.

Veškeré výše zmíněné prezentace a obchody se zaměřují na zákazníky z Česka a Slovenska, čemuž jsou přizpůsobeny jak jazykově, tak obsahově. Toto platilo až do realizace slovinské a chorvatské prezentační stránky pro kávu Trepallini. Opět, díky použití prvků původních webů byla realizace značně jednodušší a za pár týdnů tak bylo možné se dočíst vše důležité o kávách expandujících na jihoevropské trhy.

„S BlueGhost mám jen pozitivní zkušenosti a ráda tuto firmu doporučím ostatním.

Vždy nám ochotně pomohli s řešením každého problému s webovými stránkami a pomohli zvýšit výkon e-shopu. Rychlá a bezproblémová komunikace, v týmu velmi dobře kvalifikovaní odborníci.“ říká Tereza Hrbek Vebrová, brand manažerka LEROS s.r.o.

„Na projektu byla zajímavá komunikace s více zainteresovanými osobami na straně klienta, neboť každý značka a tedy i vytvořený obchod má vlastního brand manažera a tedy i manažera projektového, se kterým jste v každodenním kontaktu“, říká Jan Groh, vedoucí projektového oddělení a projektový manažer realizace.

Čeho BlueGhost dosáhl

1. Vyčarování půvabných záběry z české a slovenské přírody, sepsání digitálního herbáře, vyprávění příběhů na blogu, návrh designu webu, naprogramování e-shopu s napojením na ERP systém, připrava online reklamní kampaně.

2. Návrh a vývoj 8 webů a e-shopů spadajících pod Leros a jejich efektivní propojení skrze řešení Multishop BlueGhost.

3. Zlaté ocenění na WebTop100 2019 za návrh designu hlavního webu Leros.cz.

Plánujete podobný projekt?

Dlouhodobá spolupráce může začít
jedním kliknutím

Design director LUKÁŠ PILKA
Technický konzultant MICHAL ZÍMA
Frontend developer JAROSLAV NOVÁK
Backend developer JAKUB ŠTEFAN
Bezpečnostní konzultant BOREK HANZL
Specialistka komunikace BARBORA KUBÁTOVÁ
Marketingový specialista JAN ČERNÝ
Foto LENKA GLISNÍKOVÁ
Projektový manažer JAN GROH
Ux designer ANNA ULAHELOVÁ