Menu

Technologické řešení online objednávek pro světového lídra ve stavebnictví

Cílem projektu bylo zjednodušit a zpříjemnit uživatelům nákup stavebního materiálu.

Saint–Gobain jsou předním světovým lídrem ve stavebnictví. Navrhují, vyrábí a distribuují materiály a služby pro stavebnictví a průmysl. V České republice působí od roku 1992 a můžete je znát ve spojení se značkami Weber, Rigips nebo Isover.

BlueGhost měl za úkol zautomatizovat objednání produktů z již existujícího kalkulátoru stavebních materiálů.

Kalkulátor slouží koncovým zákazníkům, kteří chtějí například zateplovat dům. Zákazníci zadají vstupní parametry, například barvu fasády nebo plochu stěn, a vyjde jim přesně, co mají nakoupit.

Kalkulátor původně končil krokem, ve kterém byl vidět pouze soupis potřebného stavebního materiálu, který však nebylo možné rovnou objednat.

BlueGhost vymyslel řešení, díky kterému uživatelé nově vidí dostupnost nakonfigurovaného zboží.

A to jak na e-shopech, tak prodejnách všech partnerských dodavatelů. Na dvě kliknutí si mohou vybraný materiál hromadně přidat do košíku a objednat díky tzv. „Engine“, technologickému řešení, které propojuje kalkulátor a partnerské e-shopy třetích stran.

Uživatům je tak umožněno seznam zboží jednoduše objednat u vybraného dodavatele, a to buď na e-shopu, anebo klasicky e-mailem na pobočce některých stavebnin.

Engine funguje tak, že synchronizuje všechny produkty partnerů a partnerských e-shopů. Zároveň hlídá konverze vykonané koncovými uživateli, kteří kalkulátor využili. Uživatelům zobrazí nejen seznam zboží a dodavatelů, ale zároveň ukáže mapu s umístěním jednotlivých poboček a výdejen, kde si zákazníci mohou zboží vyzvednout. V seznamu je současně vidět, kdo z dodavatelů má zboží skladem. To znamená, že zákazník si vybírá stavebniny nejen podle lokace, ale také podle toho, jestli na dané pobočce nebo e-shopu mají k dostání všechno zboží, které zákazník na svoji stavbu potřebuje.

Díky přidání Engine do celého procesu uživaté mohou:

1. Zjistit, na kterých e-shopech nebo pobočkách stavebnin mají vybrané zboží skladem.

2. Odeslat na vybrané pobočky poptávku stavebního materiálu nebo vše objednat několika kliknutími.

3. Vybírat z mnoha dodavatelů stavebních materiálů naráz, v jednom rozhraní.

Engin poskytuje data Javascriptové knihovně, která je psaná v nejnovějších technologiích.

Javascriptovou knihovnu využívají partneři Saint-Gobainu ve svých kalkulátorech. Javascriptová knihovna je vložena do posledního kroku kalkulátoru, kde zobrazuje partnerské obchody Saint-Gobainu. Pokud se jedná o e-shop a zboží je skladem, umožní si ho automaticky přidat do košíku. Ačkoliv se jedná o jedno řešení, poslední krok kalkulátoru, který BlueGhost vyvíjel, dodržuje pro každého dodavatele jeho vizuální styl. Propojení kalkulátoru s Engine je pro každého partnera unikátní.

Engine automatizovaně synchronizuje tisíce produktů z kalkulátoru s produkty v jednotlivých e-shopech.

Z toho důvodu bylo klíčové pečlivě sladit práci BlueGhostu s ostatními vývojářskými týmy na straně partnerských společností klienta. Do Engine bylo nutné na jedné straně napojit produkty se všemi variantami (více než 10 000 položek), na druhé straně je synchronizovat s feedy dodavatelů, aby bylo možné zjišťovat skladovost.

Sladit data bylo náročným úkolem, jelikož každý e-shop pracuje se stavebním materiálem jiným způsobem. Jiná balení, kusy a množství, vše bylo třeba sjednotit, aby data na straně e-shopů i na straně kalkulátoru reálně odpovídala tomu, co uživatelé poptávají. Na obou stranách probíhaly úpravy aplikací a datové struktury, aby bylo možné vše propojit. BlueGhost nad rámec vlastního vývoje koordinoval spolupráci mezi týmy tak, aby výsledek splnil cíle i očekávání.

„Projekt byl zajímavý zejména tím, že se nejednalo o řešení postavené na běžném eshopovém modulu. Realizace se vyznačovala zejména vysokými nároky na komunikaci a synchronizaci dat, protože bylo nutné spojit čtyři různé subjekty.“

– Martina Filipová, projektová manažerka BlueGhost

Čeho BlueGhost dosáhl

1. Zjednodušení nákupu

2. Zpřehlednění informací

3. Řešení také pro dodavatele bez e-shopu

4. Pomoc s UX rozhraním kalkulátoru

1. Zjednodušení nákupu. Uživatelé nemusejí vyhledávat a vkládat do košíku nakonfigurované produkty z mnoha e-shopů, ale díky technickému řešení od BlueGhost okamžitě zjistí dostupnost zboží a na dvě kliknutí zahájí odeslání objednávky.

2. Zpřehlednění informací. Informace, kde je produkty možné vyzvednout a zda jsou u vybraného dodavatele skladem, se uživatelé dozví na jednom místě, přímo v košíku bez nutnosti ho opouštět.

3. Řešení také pro dodavatele bez e-shopu. Partnerským dodavatelům, kteří nemají e-shop, se učiněná objednávka zasílá na e-mail zadaný u partnera v administraci.

4. . Tým BlueGhostu vytvořil koncept, ve kterém navrhl nový možný vzhled kalkulačky, který by ještě více napomohl k lepší a srozumitelnější uživatelské cestě.

Plánujete podobný projekt?

Dlouhodobá spolupráce může začít
jedním kliknutím

Projektová manažerka MARTINA FILIPOVÁ
Projektový manažer MICHAL GAVURNÍK
Backend developerka JANA ZELENKOVÁ
Backend developer JAN HORÁK
Frontend developer JAROSLAV NOVÁK
Technický konzultant MICHAL ZÍMA
Specialistka komunikace BARBORA KUBÁTOVÁ
Designer DOMINIK SUŠILA
Designer ZDENĚK RŮŽIČKA