Týkaly se výměny dat, které bylo nutné vypořádat v časovém presu přímo během vývoje. Díky dobrému plánování se však řešení podařilo vymyslet a úspěšně implementovat, takže se projekt mohl spustit bez větších komplikací a ve stanoveném termínu. Bez ohledu na to, čí týmy byly, všichni odvedli skvělou práci a dotáhli výsledek do zdárného konce.
Co se technologií týče, Uni Hobby je postavené na vlastním řešení pro e-shopy, které BlueGhost vyvíjí a poskytuje. Je naprogramovaný primárně v PHP a JavaScriptu, na nové funkcionalitě widgetu je použitý React. E-shop Uni Hobby funguje tak, že přijímá a zpracovává data, která jsou posílána z interního systému klienta. E-shop je napojen na sofistikovaný ERP systém B.O.S.S, který řídí sklady, pokladny a celkový oběh zboží v obchodní sítí.
Příkladem je výběr doprav, kde se zákazníkovi nabízejí až čtyři dopravci. Ve skutečnosti má e-shop ale až desítky typů doprav, které se liší cenou nebo možnostmi, jak velké zboží mohou připravit.
Algoritmus vypočítává přepravu na základě objemu a hmotnosti tak, aby výsledná cena byla ve prospěch koncového zákazníka. To znamená, že se cena dopravy automaticky optimalizuje dle kombinací druhů zboží v košíku. Tento algoritmus pracuje s několika kritériemi. Je zde priorita, která se určuje vzdáleností pobočky od zákazníka, dále, zda je zboží skladem a jak je pobočka v daný den vytížená. Uživatelsky zajímavou je rovněž funkce, která umožňuje zvýhodnit cenu zboží při větším odběru na paletě.
Další zajímavou funkcionalitou je klientská zóna, která funguje na živém propojení s interním systémem Uni Hobby. Díky tomu se dá do e-shopu přihlásit nejen pomocí e-mailu, ale i pomocí klientské karty. Zároveň ve své klientské zóně zákazníci vidí body na kartě a další informace. Malou funkcionalitou, která má však pro zákazníky velký užitek, jsou kalkulátory. Ty koncovým zákazníkům pomohou, když si chtějí například koupit dlažbu do koupelny. Díky nim si mohou přesně spočítat, kolik balení daného materiálu budou potřebovat.
Naším cílem bylo nabídnout zákazníkům rozmanitost při volbě doručení zásilek a zajistit aktivní propojení e-shopu se zákaznickou podporou. Náš záměr se díky dobré spolupráci všech zúčastněných podařilo realizovat. Projekt nás mimo jiné naučil, jak je důležité zaměřovat se i na detaily webové prezentace ve vztahu ke koncovým uživatelům a poslouchat více zpětnou vazbu publika obecně.“
– Tomáš Srb, provozní specialista e-shopu Uni Hobby